Η κατακράτηση υγρών είναι ένα σύνηθες φαινόμενο, το οποίο απασχολεί πολύ κόσμο και είναι ένα γεγονός πολυπαραγοντικό ( είτε οφείλεται σε άτακτα γεύματα, είτε σε ορμόνες, είτε σε προσθήκη περισσότερου αλατιού στις τροφές μας, είτε σε λήψη φαρμάκων). Τι όμως μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε τον κίνδυνο κατακράτησης παραπάνω υγρών από το σώμα μας; Δείτε παρακάτω κάποιες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν:

12 symvoyles gia na valete telos stin katakratisi ygrwn 300x200 12 συμβουλές για να βάλετε τέλος στην κατακράτηση υγρών

  1. Προσπαθήστε να αποφεύγετε να κάθεστε παρατεταμένα ή και να στέκεστε όρθιοι για πολλή ώρα, γιατί η πρακτική αυτή είναι σύμμαχος της κατακράτησης.
  2. Περιορίστε την πρόσληψη νατρίου από τα φαγητά σας. Ιδανική πρακτική είναι να αντικαταστήσετε το αλάτι  με μπαχαρικά, ξίδι, λεμόνι, καρυκεύματα ή μυρωδικά, δίνοντας μια πιο υγιεινή νότα στα φαγητά σας αλλά κάνοντάς τα εξίσου γευστικά.
  3. Βάλτε στην καθημερινότητά σας την σωματική δραστηριότητα, έστω και μέτριας έντασης.
  4. Περιορίστε στο ελάχιστο την κατανάλωση επεξεργασμένων υδατανθράκων, όπως είναι το αλεύρι και η ζάχαρη. Γιατί; Επειδή αυξάνουν απότομα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μας, με αποτέλεσμα να αυξάνεται αναλογικά και  η παραγωγή ινσουλίνης. Το γεγονός αυτό οδηγεί σε επαναρρόφηση του νατρίου από τα νεφρά μας. Επομένως, καλό είναι να προτιμάτε την κατανάλωση προϊόντων ολικής άλεσης.
  5. Καταναλώστε τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο όπως τα φασόλια, οι πατάτες, οι ντομάτες, το σπανάκι, η μπανάνα και το αβοκάντο. Το κάλιο έχει διπλή λειτουργία, καθώς από τη μια έχει διουρητική δράση κι από την άλλη βοηθά στη μείωση των επιπέδων νατρίου στον οργανισμό μας.
  6. Αποκτήστε ένα υγιές και φυσιολογικό βάρος.
  7. Καταναλώστε σε καθημερινή βάση ικανοποιητική ποσότητα πρωτεΐνης, καθώς το μακροθρεπτικό αυτό συστατικό  συμβάλλει στη διατήρηση των υγρών του σώματός μας  σε εύρυθμη λειτουργία και παράλληλα στην αποφυγή δημιουργίας ανεπιθύμητου οιδήματος αλλά και συσσώρευσης υγρών στους ιστούς του σώματός μας.
  8. Ιδανικά, ακολουθήστε ένα υγιεινό και ισορροπημένο τρόπο διατροφής και αποφύγετε την κατανάλωση νατρίου.
  9. Επιπρόσθετα, καλό είναι να την κατανάλωση τροφών με βιταμίνης Β6, όπως είναι τα καρύδια, το καστανό ρύζι, οι πατάτες και τα κρέατα. Γιατί συγκεκριμένα βιταμίνη Β6; Επειδή  σύμφωνα με έρευνες, εξισορροπεί τα υγρά του σώματός μας μέσω της απομάκρυνσής του επιπλέον νατρίου ή νερού από τον οργανισμό μας.
  10. Μην αμελείτε να πίνετε τουλάχιστον 2 λίτρα νερό την ημέρα. Ίσως να σας φαίνεται αντιφατικό το γεγονός ότι για να  χάνετε υγρά θα πρέπει να πιείτε νερό, όμως η αφυδάτωση του οργανισμού μας μπορεί να προκαλέσει κατακράτηση υγρών. Επιπρόσθετα, με επαρκή ενυδάτωση ο οργανισμός μας αποβάλλει τον επιπλέον νερό αλλά και νάτριο και παράλληλα βελτιώνεται η λειτουργία των νεφρών μας.
  11. Σύμφωνα με μελέτες, οι γυναίκες με προεμμηνορυσιακό σύνδρομο  που προχώρησαν σε λήψη μαγνησίου, μείωσαν σημαντικά την κατακράτηση υγρών. Επομένως, βάλτε το μαγνήσιο στη ζωή σας καταναλώνοντας περισσότερα προϊόντα ολικής άλεσης, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ξηρούς καρπούς και μαύρη σοκολάτα.
  12. Τέλος, αν η ζωή σας είναι κατά βάση καθιστική, κάντε πολλά και μικρά διαλείμματα να κινηθείτε για να κυκλοφορήσει το αίμα στον οργανισμό σας.

 




Show Buttons
Hide Buttons