Η διατροφή είναι πολύ βασική για την ποιότητα της ζωής μας. Μια διατροφή μάλιστα πλούσια σε φυτικές ίνες μπορεί να μας χαρίσει πολλαπλά  οφέλη όσον αφορά την υγεία μας, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης  του κινδύνου εμφάνισης και ανάπτυξης καρκίνου του εντέρου αλλά και της καρδιακής νόσου.

4 tropoi gia na auxisete tin proslipsi futikwn inwn 300x200 4 τρόποι για να αυξήσετε την πρόσληψη φυτικών ινών

Σύμφωνα  μάλιστα με τις υπηρεσίες υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου, οι ενήλικες σε καθημερινή βάση  πρέπει να λαμβάνουν απαραίτητα 30 γραμμάρια φυτικών ινών. Η πραγματικότητα δυστυχώς όμως είναι ότι, 1 στους 10 επιτυγχάνουν αυτόν τον ημερήσιο στόχο. Κι ο κύριος λόγος; Το γεγονός ότι οι δίαιτες με χαμηλή πρόσληψη υδατανθράκων είναι ιδιαιτέρως δημοφιλείς τα τελευταία χρόνια, καθώς ακολουθώντας μια τέτοια δίαιτα οι φυτικές ίνες δεν έχουν ισχυρή παρουσία στη διατροφή των ατόμων.

Ένα απλό παράδειγμα για να κατανοήσετε λίγο παραπάνω την αξία του είναι ότι ένα bagel έχει περίπου 4 γραμμάρια φυτικών ινών ένα  μήλο περιέχει περίπου 2-3 γραμμάρια περίπου.

Χρήσιμες συμβουλές:

  1. Είναι καλύτερο να καταναλώνετε φρούτα στη φυσική τους μορφή παρά να τα μετατρέπετε σε χυμούς, γεγονός που θα σας βοηθήσει να αποφύγετε τη ζάχαρη. Όμως αν θέλετε απαραίτητα χυμό, προτιμήστε το μπλέντερ (και όχι αποχυμωτές) και ετοιμάστε smoothies, τα οποία είναι ιδιαίτερα  πλούσια σε φυτικές ίνες.
  2. Για αποφυγή προβλημάτων  του πεπτικού συστήματος, όπως είναι για παράδειγμα τα αέρια αλλά και το φούσκωμα, είναι βασικό να γνωρίζετε ότι είναι καλύτερο να αυξάνετε σταδιακά την πρόσληψή τους και όχι απότομα. Επίσης, προσπαθήστε να καταναλώνετε πολλά υγρά κατά τη διάρκεια της μέρας ανά τακτά χρονικά διαστήματα
  3. Οι απλές, μικρές και σταδιακές αλλαγές μπορούν να ενισχύσουν την πρόσληψη φυτικών ινών, χωρίς να είναι απαραίτητο να αλλάξετε εξ’ ολοκλήρου τη διατροφή σας. Απλά, για να πετύχετε το στόχο σας επιλέξτε ζυμαρικά, δημητριακά και ψωμί ολικής άλεσης.
  4. Ένας ακόμη τρόπος προσθήκης των φυτικών ινών στη διατροφή σας είναι να προσθέστε όσπρια στο κρέας που θα καταναλώσετε, σταφίδες στα δημητριακά σας, αλλά και ξηρούς καρπούς στις σαλάτες σας. Για παράδειγμα, μία μερίδα ρεβίθια περιέχει 7 γραμμάρια φυτικών ινών περίπου και αυτό έχει τη δυνατότητα να σας βοηθήσει να περιορίσετε  την ποσότητα κρέατος που καταναλώνετε.

Κλείνοντας, μην ξεχνάτε ότι δε χρειάζεται να πιεστείτε καθώς αρκούν μικρές αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα και με υπομονή και θέληση θα επιτευχθούν όλοι σας οι στόχοι!

 




Show Buttons
Hide Buttons