Η χοληστερόλη διαχωρίζεται σε καλή και κακή κι αυτό γιατί, στο αίμα μας, βρίσκεται σε σφαιρικά σωματίδια το οποία ονομάζονται λιποπρωτεϊνές και αυτά διαχωρίζονται σε καλά και κακά, επομένως αυτόματα διαχωρίζονται και οι τύποι χοληστερόλης .

7 trofes pou auxanoun tin kali xolisterini 300x200 7 τροφές που αυξάνουν την καλή χοληστερίνη

     Οι τροφές που καταναλώνουμε, περιέχουν είτε κακές λιποπρωτεϊνες είτε καλές. Οι κακές λιποπρωρεϊνες θα πρέπει να αποφεύγονται από τη διατροφή μας, καθώς το μόνο που μπορούν να δημιουργήσουν είναι η αύξηση του κινδύνου εμφάνισης διάφορων ασθενειών στον οργανισμό μας (όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο διαβήτης κτλ) και τίποτα παραπάνω, ενώ τα τρόφιμα με καλές λιποπρωτεϊνες, θα πρέπει να έχουν εξέχουσα θέση στο διαιτολόγιο μας, καθώς  περιέχουν πληθώρα θρεπτικών συστατικών, μας διατηρούν υγιείς και θωρακίζουν τον οργανισμό μας από τυχόν φλεγμονές και ασθένειες.

Τέτοια τρόφιμα είναι:

  • Βόειο κρέας

 

Η μπριζόλα ,για παράδειγμα, που προέρχεται από βοσκότοπους είναι γεμάτη με βιταμίνες, πρωτεΐνες, σίδηρο, ψευδάργυρο και σελήνιο.

 

 

  • Ζωικά όργανα

 

Τα όργανα των ζώων( νεφρά, ήπαρ, καρδιά )είναι εξαιρετική θρεπτική πηγή για τον οργανισμό μας . Για παράδειγμα, η καρδιά του κοτόπουλου περιέχει βιταμίνη Β-12, σίδηρο, ψευδάργυρο αλλά και μεγάλη ποσότητα από το συνένζυμο Q10.

 

  • Οστρακοειδή

 

Τα οστρακοειδή (πχ γαρίδες, καβούρια), έχουν ανά 85 γραμμάρια 166 mg χοληστερόλης, κάτι που σημαίνει ότι ξεπερνούν το 50% της ημερήσιας πρόσληψής της από τις τροφές μας. Είναι οι καλύτερες πηγές σιδήρου, σεληνίου, πρωτεϊνών και βιταμινών του συμπλέγματος Β. Όσοι καταναλώνουν οστρακοειδή και γενικότερα θαλασσινά μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη και καρδιακών παθήσεων.

 

  • Αυγά

Ένα αυγό περιέχει 211 mg καλής χοληστερόλης (πολύ υψηλό!), καθώς τα αβγά θεωρούνται από τις πιο θρεπτικές πηγές που υπάρχουν.

Μία μερίδα τυριού (σχεδόν 30 γραμμάρια) περιέχει 27 mg χοληστερόλης, ουσιαστικά περίπου το  9%  συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης που χρειάζεται ο οργανισμός μας. Θα πρέπει να πούμε ότι παρ’όλη την περιεκτικότητά του σε καλή χοληστερόλη, κάποιες έρευνες αποδεικνύουν το αντίθετο. Ιδανικά, θεωρούνται τα 80 γραμμάρια τυριού ημερησίως, γι’ αυτό μην καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες, ούτε σε αυτά με τα λίγα λιπαρά.

 

 

 

Το πλήρες γιαούρτι είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά όπως πρωτεΐνες, κάλιο, ψευδάργυρο, ασβέστιο, βιταμίνη Β και φώσφορο και θεωρείται από τις καλύτερες πηγές καλής χοληστερόλης(σκεφτείτε απλά, ότι ένα φλιτζάνι περιέχει 31.9 mg καλής χοληστερόλης).Θεωρείται ζυμωμένο γαλακτοκομικό προϊόν και βοηθά της καλή λειτουργία του εντέρου μας, ρυθμίζοντας τα βακτήρια και τη μικροχλωρίδα του.

 

  • Σαρδέλες

 

Οι σαρδέλες, πέρα από τα Ω-3 λιπαρά οξέα και τα θρεπτικά συστατικά και την πρωτεϊνη που περιέχει, συμβάλλει στην ενίσχυση της καλής χοληστερόλης καθώς 90 γραμμάρια περιέχουν 131 mg χοληστερόλης!

 

 




Show Buttons
Hide Buttons