1. Η παράλειψη του πρωινού γεύματος οδηγεί σε αύξηση βάρους

 

Το  πρωινό γεύμα είναι το πιο βασικό και συνίσταται από τους διαιτολόγους για να ξυπνάμε από το πρωί το μεταβολισμό μας, οπότε με μια πιθανή παράλειψή του, έχουμε την εντύπωση αυξάνουμε τον κίνδυνο για παχυσαρκία. Κι εδώ ένας μύθος καταρρίπτεται, γιατί αν οι θερμίδες που θα προσληφθούν από τα υπόλοιπα γεύματά μας, δεν ξεπερνούν το καθημερινό μας θερμιδικό ισοζύγιο, τότε καμία αύξηση βάρους δεν θα πραγματοποιηθεί. Απλά φροντίστε οι επιλογές σας κατά τη διάρκεια της ημέρας να είναι υγιεινές και θρεπτικές και να μην παρεκκλίνετε του στόχου σας.

8 muthoi gia ti diatrofi 300x165 8 μύθοι για τη διατροφή

 

  1. Χρειάζεται να πίνουμε 8 ποτήρια νερό καθημερινά

 

Φυσικά και πρέπει το νερό να υπάρχει καθημερινά στη διατροφή μας, αλλά οι ανάγκες διαφέρουν ανάλογα με την ηλικία, τα κιλά,  το φύλο, τη θερμοκρασία την εξωτερική και φυσικά, με  τη φυσική δραστηριότητα του κάθε ατόμου. Επίσης ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στο νερό που εμπεριέχεται στα τρόφιμα που καταναλώνουμε ή και στα ροφήματα που πίνουμε. Για παράδειγμα ένας αθλητής  87 κιλά, που γυμνάζεται χρειάζεται πολύ περισσότερο νερό από 8 ποτήρια καθημερινά. Από την άλλη,  μία γυναίκα 52 κιλά, η οποία καταναλώνει πολλούς χυμούς και φρούτα πέρα από το νερό της καθημερινά, όμως δεν γυμνάζεται, πιθανόν να μην χρειάζεται 8 ποτήρια. Όλα είναι σχετικά λοιπόν.

 

  1. Η καστανή ζάχαρη έχει λιγότερες θερμίδες από τη λευκή.

 

Οι θερμίδες είναι ίδιες ακριβώς, απλά η καστανή ζάχαρη έχει περισσότερα ιχνοστοιχεία από τη λευκή και είναι λιγότερο επεξεργασμένη, οπότε πρόσεξε πολύ την κατανάλωση σου στη ζάχαρη γενικά!

 

 

  1. Το μαύρο ψωμί έχει λιγότερες θερμίδες αναφορικά με το λευκό

 

Και τα δυο είδη έχουν πάνω κάτω ίδιες θερμίδες. Σε αυτό που διαφέρει το μαύρο ψωμί είναι ότι έχει πληθώρα φυτικών ινών, που μας κρατούν περισσότερες ώρες χορτάτους και επίσης, διευκολύνουν την εύρυθμη λειτουργία του εντέρου.

 

  1. Η φρουκτόζη δεν έχει θερμίδες

 

Φυσικά και έχει θερμίδες, όλα τα τρόφιμα έχουν. Έχει λοιπόν σχεδόν τις ίδιες θερμίδες με τη ζάχαρη, απλά γευστικά η φρουκτόζη είναι πιο έντονη στη γεύση.

 

  1. Η καφεΐνη μας αφυδατώνει

 

Η καφεΐνη που προσλαμβάνουμε από τον καφέ ή το τσάι μας έχει διουρητικές ιδιότητες που σημαίνει  ότι χρειαζόμαστε ενυδάτωση (κι άλλα υγρά δηλαδή) για να ισορροπήσουμε. Μύθος, γιατί  σε έρευνες αποδεικνύεται ότι η κατανάλωση καφεΐνης από τους πιστούς της καταναλωτές  της δεν μειώνει τα επίπεδα ενυδάτωσής τους. Αυτό δείχνει, ότι ίσως οι διουρητικές ιδιότητες δημιουργούν ένα περιβάλλον ανοχής  στην μεγάλη έκθεση του ατόμου στην καφεϊνη και έτσι ο οργανισμός διατηρείται ενυδατωμένος.

 

  1. Οι θερμίδες το βράδυ μας παχαίνουν περισσότερο

 

Αν είμαστε προσεκτικοί στο καθημερινό μας θερμιδικό ισοζύγιο, δεν θα επέλθει αύξηση βάρους. Για παράδειγμα, αν βγείτε το βράδυ, προσέξτε την πρόσληψη θερμίδων κατά τη διάρκεια της ημέρας και φυσικά στην έξοδό σας κάνετε μια υγιεινή επιλογή χωρίς υπερβολές διατροφικές. Απλά το βράδυ, δεν μας μένει πολύς χρόνος για να κάψουμε το τελευταίο μας  γεύμα.

 

  1. Ο Δείκτης Μάζας Σώματος είναι ο ιδανικότερος δείκτης παχυσαρκίας και υγείας

 

Ο ΔΜΣ είναι αποτέλεσμα του υπολογισμού του ύψους και του βάρους μας και όχι της μυϊκής μας μάζας και του λίπους. Άρα στους αθλητές, που έχουν μεγάλο ποσοστό μυϊκής μάζας, δεν ανταποκρίνεται ο ΔΜΣ.