Οι περισσότεροι απο εμάς βρισκόμαστε σε έναν συνεχή αγώνα για να χάσουμε τα κιλά που έχουμε αποκτήσει ή ακόμα και για να τα διατηρήσουμε. Δεδομένου βέβαια ότι δεν μας αρέσει να στερούμαστε πολλές φορές καταφεύγουμε σε ανθυγιεινές διαιτες κυρίως χημικές που μπορεί να τις έχουμε βρε στο ιντερνετ, σε περιοδικά ή να μας τη σύστησε κάποιος γνωστός. Αυτές οι δίαιτες συνήθως υπόσχονται μεγάλη απώλεια βάρους σε μικρό χρονικό διάστημα και στηρίζονται κυρίως σε μονοφαγίες ή κατανάλωση υγρών, φρούτων και λαχανικών. Οι πιο πολλές απο αυτές (ή και όλες) δεν παρέχουν καμία ασφάλεια, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι δεν είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές στη μειωση του βάρους. Χαρακτηριστικό αυτών των διατροφών είναι ότι τα κιλά που χάθηκαν επανέρχονται μέσα στο επόμενο διάστημα. Και πάλι από την αρχή.

diaita 3 300x200 Αποτυχημένες δίαιτες

Γιατί δεν πετυχαίνουν οι γρήγορες δίαιτες;

1)Ο βασικότερος λόγος που δεν πετυχαίνουν αυτές οι μέθοδοι είναι ότι στερούνται τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά. Δεν πρόκειται να χάσουμε κιλά ποτέ τρώγοντας μόνο λαχανικά και φρούτα, ή μόνο κρέας  ή μόνο χυμούς και σούπες για αρκετές ημέρες. Οι συγκεκριμένες δίαιτες δεν έχουν καμια επιστημονική βάση και το μόνο αποτέλεσμα που έχουν είναι να στερούν από τον οργανισμό βασικά θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες. Ένα αποτελεσματικό καθημερινό πρόγραμμα διατροφής πρέπει να είναι αρχικά ισορροπημένο. Δηλαδή πρέπει να περιλαμβάνει επαρκής ποσότητες πρωτεΐνης, σύνθετους (καλούς) υδατάνθρακες και αρκετές φυτικές ίνες. Χωρίς τα παραπάνω δεν μπορεί να υπάρξει ούτε σωστή λειτουργία του εντέρου, ούτε κορεσμός, οι βασικότερες δηλαδή λειτουργίες στην απώλεια κιλών. Τα μικροθρεπτικά συστατικά των τροφίμων (βιταμίνες και μέταλλα) παίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο τους στην απώλεια βάρους.

2)Το βάρος που χάνεται δεν είναι λίπος

Οι διαιτες που υπόσχονται μεγάλη απώλεια βάρους δεν υπόσχονται σίγουρα μεγάλη απώλεια λίπους. Για να χάσουμε ένα κιλο ισοδυναμεί με 7500 Kcal. Αρα είναι αδύνατο ακόμα και με τέτοιες διαιτες να χάσουμε πάνω απο 1- 1,5 κιλό την εβδομάδα. Λιγο περισσότερο δηλαδή απο την απώλεια που θα είχαμε με μία ισορροπημένη διαιτα. Το πιθανότερο βέβαια είναι ότι όταν ακολουθούμε μια τέτοια δίαιτα κατά πάσα πιθανότητα θα χάσουμε κιλά ακόμα και επειδή αλλάξαμε κάποιες από τις κακές διατροφικές μας συνήθειες. Το βάρος που χάνεται γρήγορα είτε απο μια συμβατική διαιτα είτε απο μια γρηγορη διαιτα είναι κυρίως γλυκογόνο και υγρά του σώματος. Μόλις αυτά εξαντληθούν, ο οργανισμός στη συνέχεια θα διασπάσει το σωματκό λίπος και τέλος τους μύες. Η καύση του λίπους που είναι και αυτό που θέλουμε να διώξουμε, πρακτικά σημαίνει απώλεια βάρους της τάξεως των 2-4 κιλών το μήνα. Παραπάνω, απώλεια βάρους σημαίνει απώλεια μυϊκού ιστού και υγρών.

3)Το σώμα έχει την τάση να επανέρχεται στα κιλά που διατηρούμε καιρό

Ο ανθρώπινος οργανισμός μέσω της ομοιόστασης έχει την τάση να προσαρμόζεται εύκολα στις αλλαγές του περιβάλλοντος και να βρίσκεται σε αρμονική σχέση με αυτό. Οταν εμείς δεν δίνουμε στον οργανισμό μας για μεγάλο χρονικό διάστημα τα θρεπτικά στοιχεία που χρειάζεται, τότε όταν εκείνος  έρθει σε επαφή με αυτά, θα προσπαθήσει να τα αποθηκεύσει όσο το δυνατόν σε περισσότερη ποσότητα καθώς  ότι φοβάται την πιθανή μειωση τους στο μέλλον. Αυτό σημαίνει ότι η γρήγορη και απότομη απώλεια κιλών προκαλεί στον οργανισμό «σοκ», και, όταν αρχίσουμε να τρώμε φυσιολογικά μετά από κάποια γρήγορη ή στερητική  διαιτα θα ανακτήσουμε πολύ πιο γρήγορα το βάρος και που χάσαμε ή ακόμα χειρότερα περισσότερο απο αυτό.




Show Buttons
Hide Buttons