Αν η διατροφή μας είναι υγιεινή, ισορροπημένη και πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες, λειτουργεί αυτόματα ως ασπίδα προστασίας του οργανισμού μας, έναντι σε ιώσεις και παθογόνα μικρόβια που κυκλοφορούν στην ατμόσφαιρα.

Εμείς θα σας παραθέσουμε κάποια τρόφιμα παρακάτω, τα οποία καταναλώνοντάς τα ενδυναμώνουμε τον οργανισμό μας: Δείτε τα και συμπεριλάβετε τα στη διατροφή σας από σήμερα κιόλας.

ayta prepei na trote gia na min arrwstainete pote 300x200 Αυτά πρέπει να τρώτε για να μην αρρωσταίνετε ποτέ

Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί θεωρούνται ιδανικό θρεπτικό σνακ , καθώς είναι πλούσιοι σε μαγγάνιο, ασβέστιο  και  χαλκό, αλλά και σε  βιταμίνες του συμπλέγματος Β και σε βιταμίνη Ε. Η βιταμίνη Ε, συμβάλλει στην αύξηση της δράσης των αντισωμάτων αλλά και ορισμένων κυττάρων που αντιτίθενται στο στρες. Επιπρόσθετα,  είναι ιδιαίτερα αντιοξειδωτική και συμβάλλει στην πρόληψη των λοιμώξεων του αναπνευστικού μας συστήματος, όπως είναι για παράδειγμα ο βήχας και το κρυολόγημα. Πιο συγκεκριμένα, τα αμύγδαλα ρυθμίζουν την αρτηριακή πίεση, τα καρύδια αποτρέπουν τη συσσώρευση υπολειμμάτων στις αρτηρίες λόγω της περιεκτικότητάς τους σε αντιοξειδωτικά, ενώ τα κάσιους και τα φιστίκια ευεργετούν το νευρικό μας σύστημα, την άμυνα του οργανισμού αλλά και τα οστά μας. Δε χρειάζεται μεγάλη ποσότητα, καθώς παχαίνουν. Μια χούφτα είναι αρκετή για να λάβετε τα απαραίτητα αντιοξειδωτικά και θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε!

Τζίντζερ 

Tο τζίντζερ, το οποίο έχει γίνει ιδιαίτερα γνωστό τα τελευταία χρόνια, συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιο ισχυρά και ευεργετικά βότανα, τα οποία δρουν θετικά για την υγεία του οργανισμού μας.  Έχει καταπραϋντική και ηρεμιστική δράση  και οι πικάντικες φαινολικές ενώσεις που περιέχει, του χαρίζουν  τη ιδιαίτερη αυτή  γεύση του αλλά και τις φαρμακευτικές του ιδιότητες. Έχει αντιφλεγμονώδεις, αντισηπτικές, αντιμικροβιακές και αντιβιοτικές ιδιότητες, οι οποίες προλαμβάνουν διάφορες λοιμώξεις και προβλήματα υγείας. Τέλος, είναι πλούσιο σε μαγνήσιο, ψευδάργυρο,  χρώμιο και  βιταμίνη C, συστατικά τα οποία ευεργετούν το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Ψάρια

Η ιδανικότερη επιλογή ψαριών είναι αυτά τα οποία περιέχουν μεγάλες ποσότητες λιπαρών οξέων , τα γνωστά Ω-3 λιπαρά οξέα. Τα Ω-3 λιπαρά οξέα ευεργετούν το ανοσοποιητικό μας σύστημα , και παράλληλα μειώνουν τυχόν φλεγμονές του οργανισμού μας.  Ακόμη, τα λιπαρά οξέα, αυξάνουν την παραγωγή των λευκών αιμοσφαιρίων στον οργανισμό μας, τα οποία  αντιτίθενται σε επιβλαβή βακτήρια. Ιδανικότερες επιλογές λιπαρών ψαριών είναι  οι σαρδέλες, το σκουμπρί, η τσιπούρα, το λαβράκι, ο τόνος και ο σολομός.

Γιαούρτι 

Το γιαούρτι  που εμπλουτίζεται με ζωντανές καλλιέργειες βακτηρίων είναι εξαιρετική  πηγή προβιοτικών, τα οποία  είναι ζωντανοί μικροοργανισμοί οι οποίοι όταν προσλαμβάνονται  σε επαρκείς ποσότητες, ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα και ρυθμίζουν την ισορροπία στη μικροχλωρίδα του εντέρου μας.  Επομένως, σε περιόδους λήψης αντιβιοτικών, ιώσεων και  γρίπης, καλό είναι να τρώτε γιαούρτι, για να προστατεύετε το έντερό σας από πιθανή εμφάνιση παθογόνων μικροοργανισμών.

Κριθάρι και  Βρώμη

Αυτό που κάνει τόσο ευεργετικά τα δυο αυτά τρόφιμα είναι η περιεκτικότητα τους στις β-γλυκάνες, οι οποίες  είναι υδατοδιαλυτές φυτικές ίνες και φυσικοί πολυσακχαρίτες, με πολλές αντιοξειδωτικές και αντιμικροβιακές ιδιότητες.  Συμβάλλουν στη δέσμευση των τοξικών ουσιών με στόχο τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου και επίσης, ρυθμίζουν τις τιμές του σακχάρου στο αίμα μας σε φυσιολογικά επίπεδα.

Σκόρδο 

Το σκόρδο είναι ιδιαίτερα γνωστό για την ικανότητα του  να ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό μας  σύστημα. Αποτελεί  ισχυρό αντιοξειδωτικό, το οποίο  προστατεύει τον οργανισμό μας από την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων  και παράλληλα  μειώνει τις ελεύθερες ρίζες στην κυκλοφορία του αίματος. Τέλος, η αλισίνη που περιέχει το σκόρδο, είναι μια  είναι μια ένωση με αντιικές,  αντιβακτηριακές και αντιμυκητιακές και ιδιότητες.

Φρούτα και λαχανικά 

Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και  τα εσπεριδοειδή φρούτα  είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και κυρίως σε φολικό οξύ και  βιταμίνη C. Η βιταμίνη C βοηθά στη μείωση της φλεγμονής που δημιουργείται από τους ιούς και  έχει την ικανότητα να αδρανοποιεί την ισταμίνη , μια ουσία που ευθύνεται για τη συμφόρηση και την καταρροή. Επιπρόσθετα, τα φρούτα και τα λαχανικά με έντονο χρώμα, είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες και καταπολεμούν ασθένειες που απειλούν τον οργανισμό μας κατά τη χειμερινή περίοδο. Επομένως, υιοθετήστε μια διατροφή πλούσια σε μπρόκολο, χρωματιστές πιπεριές, ντομάτες, γλυκοπατάτες, παντζάρι, σπανάκι, πορτοκάλια, μούρα,  γκρειπφρουτ, και μανταρίνια για να προασπίσετε την υγεία του ανοσοποιητικού σας συστήματος.



Show Buttons
Hide Buttons