Δεν είναι λίγες οι φορές που πολλοί από εμάς νιώθουμε ένα δυσάρεστο φούσκωμα στην κοιλία. Έτσι αναρωτιόμαστε από που προκύπτει. Ας δούμε μερικές αιτίες που προκαλούν αυτό το δυσάρεστο φούσκωμα.

Diatrofikh antimetwpish toy prixhmatos sthn koilia 300x178 Διατροφική αντιμετώπιση του φουσκώματος στην κοιλιά

Κατάποση αέρα

Αν καταπίνεται γρήγορα την τροφή σας υπάρχει το ενδεχόμενο να καταπίνεται μεγάλες ποσότητες αέρα. Έτσι μένει στο σώμα σας και σας δημιουργεί πρήξιμο. Επίσης το άγχος ή χρήση αναψυκτικών, η κατάποση με καλαμάκι και η μάσηση τσίχλας η καραμέλας οδηγούν στην κατάποση αέρα.

Αυξημένη κατανάλωση λίπους από την διατροφή

Η αυξημένη κατανάλωση λίπους προκαλεί ανεπιθύμητο φούσκωμα στην κοιλιά. Διότι το λίπος κάνει πολύ καιρό να διασπαστεί.

Δυσαπορρόφηση ορισμένων τροφών

Υπάρχουν περιπτώσεις όπου η κατανάλωση κάποιων τροφίμων δεν μας είναι ιδιαιτέρα ευχάριστη καθώς το σώμα μας δεν μπορεί να διασπάσει και να απορροφήσει κάποια θρεπτικά συστατικά. Αυτή η δυσαπορρόφηση προκαλεί φούσκωμα και αέρια μια συνηθισμένη δυσααπορρόφηση είναι και αυτή της μη ανοχής στην λακτόζη (πρωτεΐνη που υπάρχει στο γάλα).

Δυσκοιλιότητα

Η μειωμένη κένωση του εντέρου μπορεί να προκαλέσει φούσκωμα καθώς και πόνο στην περιοχή της κοιλιάς.

Ορμονικές αυξομειώσεις

Δεν είναι λίγες οι γυναίκες που νιώθουν έντονα φούσκωμα πριν την περίοδο, στην μέση του κύκλου ή όταν έχουν ωορρηξία.

Ασκίτης

Κάποιοι ασθενείς με ασθένεια του ήπατος,  που παρουσιάζουν ασκίτη νιώθουν φούσκωμα λόγω αυξημένης συλλογής νερού στην κοιλιά.

Ευερέθιστο έντερο

Ίσως να μην είναι η πρώτη φορά που θα ακούτε για το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου. Πρόκειται για μια διαταραχή όπου οι ασθενείς έχουν επεισόδια εναλλαγής δυσκοιλιότητας και διάρροιας. Κοιλιακό φούσκωμα είναι ένα από τα συμπτώματα του.

Τροφές που μπορεί να προκαλούν αέρια:

  • Κάποια φρούτα πχ. αχλάδι, μήλο, ροδάκινο. Καθώς και διάφορα φρουτοποτά.
  • Προϊόντα ολικής άλεσης όπως το σιτάρι ολικής άλεσης και το πίτουρο.
  • Φασόλια, μπρόκολο, κουνουπίδι, ωμές σαλάτες, κρεμμύδι, οι αγκινάρες και τα σπαράγγια
  • Γαλακτοκομικά προϊόντα
  • Dressing από σαλάτες
  • Τροφές που περιέχουν σορβιτόλη πχ. τροφές που συστήνονται για δίαιτα χωρίς ζάχαρη η τσίχλες περιέχουν τέτοιες ουσίες

Χρήσιμοι τρόποι που μπορούν να βελτιώσουν τα δυσάρεστα συμπτώματα:

  • Βελτίωση του σωματικούς βάρους ή διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους
  • Περιορισμός επεξεργασμένων και τηγανιτών τροφών
  • Μείωση των μεγάλων ποσοτήτων και λιπαρών τροφίμων.
  • Αποφυγή αναψυκτικών και αλκοολούχων ποτών.
  • Αργό μάσημα της τροφής.
  • Κατανάλωση προβιοτικών (καλά βακτήρια αντίστοιχα με αυτά που υπάρχουν στην εντερική χλωρίδα) όπως γιαούρτι και κεφίρ.
  • Αποφυγή τροφών όπως μπρόκολο, κουνουπίδι, λαχανικά Βρυξελλών, ωμά κρεμμύδια
  • Περιορισμός κατανάλωσης γαλακτοκομικών προϊόντων η προτίμηση προϊόντων χωρίς λακτόζη
  • Αυξήστε την κατανάλωση σε υγρά διότι όταν το σώμα αφυδατωθεί παρατηρείται αυξημένη κατακράτηση.
  • Επιλέξτε τροφές πλούσιες σε κάλιο: ντομάτα, αγγούρι, μπανάνα κλπ. Βοηθούν στην διατήρηση της ισορροπίας των υγρών στο σώμα.
  • Εντάξτε στην διατροφή σας τροφές όπως: μάραθος, μαϊντανός και τζίντζερ βοηθούν στην μείωση της κατακράτησης και του πρηξίματος
  • Καταναλώστε αφεψήματα όπως: φασκόμηλο και γλυκάνησο μετά το γεύμα.
  • Περιορισμός του επιτραπέζιου αλατιού, των παστών τροφών, των κονσερβών, των fast food και των επεξεργασμένων τροφών που είναι πλούσια σε αλάτι πχ. πατατάκια που προκαλούν κατακράτηση συνεπώς και φούσκωμα.
  • Μείωση των απλών σακχάρων πχ. γλυκά, προϊόντα που έχουν επεξεργαστεί πχ. λευκό ψωμί, σάλτσες.
  • Αποφυγή της αυξημένης κατανάλωσης κορεσμένων λιπαρών πχ. κόκκινο κρέας, γλυκά, τηγανιτά, μαγιονέζα, ζωικό βούτυρο κ.α.

Διατροφή για το ευερέθιστο έντερο:

Ωστόσο στην περίπτωση του ευερέθιστου εντέρου ακολουθείται μια ειδική διατροφή γνωστή και ως δίαιτα Fodmap. Καθώς πολλοί άνθρωποι με την κατανάλωση αρκετής φρουκτόζης που υπάρχει σε ορισμένα φρούτα, λακτόζης που υπάρχει σε γαλακτοκομικά προϊόντα καθώς και της γλουτένης που υπάρχει στο σιτάρι, την σίκαλη, το κριθάρι και λιγότερο στην βρόμη μπορεί να μην γίνεται σωστή απορρόφηση από το λεπτό έντερο και τον πεπτικό σωλήνα προκαλώντας ανεπιθύμητα συμπτώματα όπως: φούσκωμα, διάρροια ή δυσκοιλιότητα.

Ας δούμε ωστόσο μερικές τροφές με χαμηλό Fodmap:

  • Κόκκινο κρέας, ψάρι, κοτόπουλο
  • Φρούτα: μπανάνα, πορτοκάλι, μανταρίνι και φρούτα του δάσους
  • Λαχανικά: καρότο, πιπεριές, φασολάκια, αγγούρι, μαρούλι, κολοκυθάκια, ντομάτα, kale
  • Ψωμί και αρτοσκευάσματα χωρίς γλουτένη, ρυζογκοφρέτες, βρόμη, κινόα και ρύζι.

Τροφές με αυξημένη ποσότητα Fodmap:

  • Ολιγοσακχαρίτες: τροφές που προκαλούν αέρια όπως το λάχανο, οι φακές, τα ρεβίθια, τα φασόλια και οι γίγαντες.
  • Δισακχαρίτες: το γάλα και το γιαούρτι
  • Πολυόλες: υπάρχουν στο μήλο, τα βερίκοκα, το νεκταρίνι, το αχλάδι, τον χουρμά, τα μανιτάρια και το κουνουπίδι
  • Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε φρουκτόζη πχ. μήλο, αχλάδι, πεπόνι, μέλι και σιρόπι καλαμποκιού.
  • Κρεμμύδι, αγκινάρα, πράσο, σκόρδο, αρακά, καλαμπόκι και σέλερι.

 

 

 

    



Show Buttons
Hide Buttons