Ο ύπνος είναι πολύ βασικός για την καλή υγεία μας, όσο και η σωστή και ισορροπημένη διατροφή. Ξέρατε πως, ο ύπνος και η διατροφή συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους; Και συγκεκριμένα θα μιλήσουμε για τη δική μας, τη μεσογειακή διατροφή, η οποία διακρίνεται για τα πολλαπλά οφέλη στην υγεία μας  και τον βοηθά σε πολύ μεγάλο βαθμό.

mesogeiaki diatrofi kai poiotikos upnos 300x225 Ελληνική μελέτη: Η μεσογειακή διατροφή βοηθά στον ποιοτικότερο ύπνο

   Σύμφωνα λοιπόν με Ελληνική μελέτη και συγκεκριμένα του Χαροκόπειου Πανεπιστήμιου Αθηνών, ο ποιοτικός ύπνος, συνδέεται άμεσα με τη μεσογειακή διατροφή. Η μεσογειακή διατροφή, να πούμε εδώ, ότι είναι η διατροφή που βασίζεται στην κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, ψαριών και θαλασσινών πλούσια σε λιπαρά οξέα, δημητριακών, οσπρίων και κρεατικών σε λιγότερη ποσότητα, ξηρών καρπών, γαλακτοκομικών, κόκκινου κρασιού και ελαιόλαδου  και αποτελεί πρότυπο διατροφής παγκοσμίως.

Βάσει της μελέτης λοιπόν, που πραγματοποιήθηκε σε  άτομα 60 χρονών και άνω( σε περίπου 1600 άτομα), ήθελαν να δουν τη διάρκεια και την ποιότητα του ύπνου, όσων έχουν ενστερνιστεί το μεσογειακό τρόπο ζωής, λαμβάνοντας υπόψη και τις παραμέτρους του φύλου και της ηλικίας βέβαια. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια, από τα οποία προέκυψε ότι, η ποιοτική αυτή διατροφή τους προσέφερε έναν καλύτερο ύπνο.

Μέσω της διατροφής τους(με την τήρηση του μέτρου απαραίτητη) έπαιρναν τις κατάλληλες βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και θρεπτικά συστατικά, και αυτό είχες ως αποτέλεσμα ο ύπνος τους να είναι πιο ξεκούραστος και να βοηθά και στην καλή τους υγεία.

Βέβαια, ακόμη χρειάζεται να διερευνηθούν πολλές παράμετροι, γιατί πρέπει να ενωθούν οι διάφοροι μηχανισμοί της ισορροπημένης διατροφής που κάνουν καλύτερες και τις συνήθειες του ύπνου, έτσι ώστε να βοηθηθεί επιπρόσθετα η υγεία των ηλικιωμένων, σύμφωνα με τη συγγραφέα της συγκεκριμένης μελέτης, την κυρία Μαίρη Γιαννακούλια.

Σίγουρα, μια δομημένη διατροφή, σύμφωνα με τα μεσογειακά πρότυπα και την τακτικότητα των γευμάτων , βοηθά και στην καλύτερη υγεία μας αλλά και στη βελτίωση των γενικότερων συνηθειών μας, μέσα στους οποίους βρίσκεται και ο ύπνος.

Η διατροφή και ο ύπνος είναι δυο συνήθειες, που αν προαχθούν και αλληλοσυνδεθούν σωστά, μας προσφέρουν έναν ιδανικό τρόπο διαβίωσης, όποια ηλικία κι αν έχουμε. Ρυθμίστε τη ζωή σας κάνοντας ποιοτικές επιλογές: φάτε με μέτρο και με βάση τα μεσογειακά πρότυπα  και κοιμηθείτε όσο χρειάζεται ο οργανισμός σας.

 




Show Buttons
Hide Buttons