Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών με τη φλούδα μπορεί να προσφέρει πολύ περισσότερες βιταμίνες, μέταλλα κα αντιοξειδωτικά. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα θρεπτικά συστατικά μπορούμε να τα πάρουμε μόνο από την φλούδα π.χ. αν ξεφλουδίσετε τη ντομάτα δεν θα χάσετε το λυκοπένιο.

Υπάρχουν όμως μερικές φλούδες που προσφέρουν μοναδικά οφέλη ανεξάρτητα από το εσωτερικό των φρούτων και των λαχανικών. Σημαντικό είναι ωστόσο όταν πρόκειται να καταναλώσετε λαχανικά και φρούτα με την φλούδα να επιλέγετε βιολογικής καλλιέργειας προκειμένου να αποφύγετε τοξικές ουσίες όπως τα  φυτοφάρμακα.

froyta kai laxanika poy kalo tha htan na trwte me thn floyda 300x199 Φρούτα και λαχανικά που καλό θα ήταν να τρώτε με τη φλούδα

Ας δούμε μερικά φρούτα και λαχανικά που περιέχουν πολύτιμα συστατικά στην φλούδα τους:

Μήλα: Αν αφαιρέσετε τη φλούδα των μήλων θα χαθεί η πηκτίνη μια διαλυτή ίνα  που βοηθάει στην μείωση της κακής «LDL» χοληστερόλης, του σακχάρου στο αίμα και συμβάλει στην καλή λειτουργία του εντέρου. Ωστόσο θα πάρετε την πολύτιμη βιταμίνη C.

 

Σταφύλια: Είναι ένα από τα φρούτα που ούτως η άλλως καταναλώνουμε με την φλούδα και έχει πολλά οφέλη καθώς εκεί συγκεντρώνεται η ρεσβερατρόλη, η φυτοχημική ουσία που ωφελεί την υγεία της καρδιάς και του εγκεφάλου και επιβραδύνει την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων.

 

Καρότα: Προσφέρουν αντιμυκητιασικές, αντιβακτηριακές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Επίσης από μελέτες έχει φανεί να έχουν και αντικαρκινικές ιδιότητες. Όλα αυτά τα οφέλη μπορούμε να τα πάρουμε από την φλούδα γι’ αυτό είναι σημαντικό να το τρώτε με τη φλούδα ή να αφαιρείτε όσο το δυνατόν πιο λεπτή επιφάνεια όταν τα καθαρίζετε.

 

Πατάτες: Η φλούδα της πατάτας έχει περισσότερες φυτικές ίνες, σίδηρο και φυλλικό οξύ από το εσωτερικό της.

 

Μελιτζάνες: Η νασουνίνη είναι ένα πολύτιμο αντιοξειδωτικό το οποίο έχει φανεί από μελέτες ότι συμβάλλει στην υγεία του εγκεφάλου. Η νασουνίνη ανήκει στα φλαβονοειδή, την οικογένεια των αντιοξειδωτικών που προλαμβάνει την γήρανση αλλά και την πρόσληψη βάρους.

 

Αγγούρια: Η φλούδα από τα αγγούρια περιέχει βιταμίνη Α,  βιταμίνη Κ, ασβέστιο, μαγνήσιο, κάλιο και φώσφορο. Επίσης οι φυτικές ίνες του αγγουριού είναι συγκεντρωμένες στη φλούδα, ενώ το εσωτερικό τους αποτελείται σχεδόν αποκλειστικά από νερό.