Οφέλη για την υγεία

Τα φρούτα είναι εξαιρετική πηγή βιταμινών και αντιοξειδωτικών όπως η βιταμίνη Α, η βιταμίνη C και τα καροτενοειδή όπως (το β-καροτένιο) που τους χαρίζει το κόκκινο, κίτρινο και πορτοκαλί χρώμα (ισχυρά αντιοξειδωτικά).Εκτός από τις βιταμίνες, φρούτα περιέχουν και σημαντικές ποσότητες μετάλλων και ιχνοστοιχείων. Προσφέρουν σίδηρο, χαλκό, κάλιο και σελήνιο. Το κάλιο βοηθά στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.Η επαρκής πρόσληψη σε αντιοξειδωτικά, βιταμινες και μέταλλα τους ιστούς του σώματος από την οξείδωση. Μειώνουν την οξείδωση της LDL χοληστερόλης (κακή χοληστερόλη) και τον κίνδυνο εμφάνισης πολλών τύπων καρκίνου.

o rolow twn froutwn sthn diatrofh 300x200 Η σημασία της κατανάλωσης φρούτων

Επίσης η υψηλή περιεκτικότητα σε φλαβονοειδή που είναι βιοενεργά αντιοξειδωτικά έχει φανεί να βοηθά στην πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων, διάφορων μορφών καρκίνου αλλά και νόσων που προσβάλουν το νευρικό σύστημα.

Φυτικές ίνες

Τα λαχανικά είναι εξαιρετική πηγή φυτικών ινών και βοηθούν πολύ στο πρόβλημα της δυσκοιλιότητας. Η επαρκής πρόσληψη φυτικών ινών εκτός από το ότι βελτιώνει την εντερική λειτουργία, σχετίζεται με μείωση του κινδύνου καρκίνου του παχέως εντέρου.

Η θέση τους σε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο

Τα φρούτα μπορούν να ενταθούν σε ένα καθημερινό πρόγραμμα διατροφής σαν ενδιάμεσο σνακ. Επίσης και τα αποξηραμένα φρούτα αποτελούν καλή επιλογή σνακ για την εργασία ή στο σχολείο για τα παιδιά, καθώς μεταφέρονται εύκολα. Συστήνεται η κατανάλωση 3-4 μερίδων φρούτων καθημερινά. Χρήσιμο θα ήταν επίσης να καταναλώνετε φρούτα μετά τη γυμναστική για γρήγορη αποκατάσταση του μυϊκού γλυκογόνου.

Σημαντικό είναι να καταναλώνετε κυρίως εποχιακά φρούτα. Με την ποικιλία σε είδος, χρώμα αλλά και γεύση.

Εποχικότητα φρούτων

  • Ιανουάριος: Αβοκάντο, ακτινίδια, αχλάδια, γκρέιπφρουτ, κυδώνια, μανταρίνια, μήλα, μπανάνες, πορτοκάλια, ρόδια.
  • Φεβρουάριος: Αβοκάντο, αχλάδια, γκρέιπφρουτ, μανταρίνια, μπανάνες, πορτοκάλια.
  • Μάρτιος: Αβοκάντο, γκρέιπφρουτ, μανταρίνια, μπανάνες, πορτοκάλια.
  • Απρίλιος: Αβοκάντο, γκρέιπφρουτ, μανταρίνια, μπανάνες, πορτοκάλια.
  • Μάιος: Αβοκάντο, μπανάνες, πορτοκάλια, κεράσια, φράουλες, blueberries
  • Ιούνιος: Βερίκοκα, καρπούζια, κεράσια, μπανάνες, νεκταρίνια, πεπόνια, ροδάκινα, φράουλες, blueberries
  • Αύγουστος: Αχλάδια, κοντούλες, βανίλιες, βερίκοκα, δαμάσκηνα, καρπούζια, κορόμηλα, μπανάνες, νεκταρίνια, πεπόνια, ροδάκινα, σταφύλια, σύκα.
  • Σεπτέμβριος: Αχλάδια, κοντούλες, καρπούζια, μήλα, μπανάνες, πεπόνια, ρόδια, σταφύλια, σύκα.
  • Οκτώβριος: Αχλάδια, μανταρίνια, λωτοί, μήλα, μπανάνες, πορτοκάλια, σταφύλια, ρόδια
  • Νοέμβριος: Ακτινίδια, αχλάδια, γκρέιπφρουτ, κυδώνια, λωτοί, μανταρίνια, μήλα, μπανάνες, πορτοκάλια, πεπόνια, ρόδια, σταφύλια.
  • Δεκέμβριος: Αχλάδια, γκρέιπφρουτ, κυδώνια, μανταρίνια, μήλα, μπανάνες, πορτοκάλια, ρόδια.