Η Ελλάδα είναι γνωστό ότι είναι μια από τις χώρες με  υψηλότερη παραγωγή ελαιόλαδου. Ένα από τα βασικότερα συστατικά της μεσογειακής διατροφής είναι και το ελαιόλαδο το οποίο λόγω της περιεκτικότητας του σε μονοακόρεστα λιπαρά, θεωρείται μια πολύτιμή τροφή.

h shmasia tou elaioladou sthn diatrofh 300x200 Η σημασία του ελαιόλαδου στην διατροφή

Ας δούμε τα οφέλη του ελαιόλαδου για την υγεία:

  • Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, μειώνει τον κίνδυνο κατάθλιψης . Αντίθετα μια διατροφή με αυξημένη κατανάλωση τρανς λιπαρών από έτοιμα φαγητά οδηγεί σε αντίθετα αποτελέσματα.
  • Μειώνει την αρτηριακή πίεση και την χοληστερόλη προστατεύοντας έτσι από καρδιαγγειακά προβλήματα.
    Βοηθάει στην πρόληψη του σακχαρώδη διαβήτη.
  • Προστατεύει από τη νόσο του Αλτσχάιμερ και συναφών νευροεκφυλιστικών ανοιών λόγω της ολεοκανθάλης της φυσικής φαινόλης που περιέχεται στο έξτρα-παρθένο ελαιόλαδο.
  • Αποτελεί εξαιρετική πηγή βιταμίνης Ε και άλλων αντιοξειδωτικών ουσιών που δρουν προληπτικά σε κάποιες μορφές καρκίνου , την οστεοπόρωση και την ρευματοειδή αρθρίτιδα.
  • Βελτιώνει την κινητικότητα του εντέρου
  • Εμποδίζει τη συσσώρευση λίπους στο συκώτι.
  • Έχει αντιγηραντικές ιδιότητες.
  • Βοηθά στην ομαλή λειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος.
  • Συμβάλει στην μακροζωία.

Ωστόσο προσοχή χρειάζεται στην ποσότητα ειδικοί συνιστούν να καταναλώνουμε δύο με τρεις κουταλιές την ημέρα γιατι αν και ποιοτικό αποδίδει πολλές θερμίδες 1κ.σ έχει περίπου 135 θερμίδες. Καταναλώστε το κυρίως ωμό π.χ. σε σαλάτες προκειμένου να διατηρήσετε όλα τα θρεπτικά συστατικά. Αντικαταστήστε με ελαιόλαδο το βούτυρο, τη μαγιονέζα, τα σπορέλαια ή την κρέμα γάλακτος στην μαγειρική ή τη ζαχαροπλαστική.

Ο τρόπος αποθήκευσης και οι χειρισμοί μπορούν να επηρεάσουν πολύ την ποιότητα ενός ελαιόλαδου. Καλό είναι να αποθηκεύεται σε σκοτεινό μέρος σε ανοξείδωτα ή γυάλινα δοχεία ειδικά για τρόφιμα.

Ετικέτα τροφίμου :

  • Όταν στην συσκευασία αναφέρεται μόνο «ελαιόλαδο» είναι επειδή το περιεχόμενο είναι μίγμα παρθένου και ραφινέ ελαιολάδου κατώτερης ποιότητας πιθανόν εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών που χρησιμοποιούνται κατά την διαδικασία παραγωγής τους.
  • Όταν αγοράζουμε ελαιόλαδο πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι το έξτρα παρθένο με οξύτητα <0,8% είναι το καλύτερο και τέλος ακολουθεί το παρθένο ελαιόλαδο με οξύτητα 0,8%-2%.