Το junk food (ή πρόχειρο φαγητό) είναι μια κατηγορία φαγητού, όπου χαρακτηρίζεται κατά βάση από το γεγονός ότι μπορεί να καταναλωθεί γρήγορα και άμεσα και επίσης, έχει πολλά λιπαρά και θερμίδες. Όλοι μας, όσο κι αν ακολουθούμε ένα υγιεινό τρόπο ζωής, υποκύπτουμε στον πειρασμό του. Αν δεν μας χάριζε κι αυτή την πληθώρα θερμίδων, ποιος πιστεύετε ότι θα έλεγε όχι σε τέτοιες απολαύσεις και μάλιστα σε καθημερινή βάση; Η απάντηση είναι «κανείς» !

o logos pou to junk food sas kanei na peinate perissotero 300x200 Ο λόγος που το  junk food σας κάνει να πεινάτε περισσότερο

Η  πραγματικότητα είναι πως η ανθυγιεινή διατροφή  είναι λαχταριστή και γευστικότατη. Όμως, η απόλαυσή αυτή «πληρώνεται ακριβά», καθώς με την κατανάλωσή της λαμβάνουμε πολλές περιττές θερμίδες, όπως επίσης και πολύ περιττό αλάτι και ζάχαρη ( 7 φορές περισσότερο απ’ ότι αν καταναλώναμε φαγητά προετοιμασμένα από το σπίτι μας).

Επιπρόσθετα, όταν λέμε «ναι» σε τέτοιους πειρασμούς, πολύ γρήγορα νιώθουμε χορτάτοι, ακόμα και φουσκωμένοι, σε λίγη ώρα πεινάμε πάλι. Κι αυτό γιατί; Γιατί το πρόχειρο φαγητό περιέχει πολλούς απλούς υδατάνθρακες και λιπαρά, τα οποία αυξάνουν απότομα τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα μας, τα οποία επίπεδα έτσι απότομα ξαναπέφτουν, με αποτέλεσμα να πεινάμε πάλι και να έχουμε ένα αίσθημα κόπωσης και της ατονίας και να ζητάμε πάλι να καταναλώσουμε κάτι!

Για ποιο λόγο όμως συμβαίνει αυτό;  Έχετε αναρωτηθεί γιατί δεν μπορούμε να παραμείνουμε χορτάτοι παρόλο που ίσως έχουμε καταναλώσει πολύ μεγάλη ποσότητα από αυτό το μη σπιτικό φαγητό;

Οι διατροφολόγοι έχουν μια επιστημονική  εξήγηση γι’αυτό, πολύ πειστική και σχετίζεται με την  έλλειψη του αισθήματος κορεσμού που προαναφέραμε.

Τι ακριβώς επιτελεί το junk food; Μας δίνει υπεράριθμες θερμίδες, αλλά είναι υπερβολικά φτωχό σε θρεπτικά συστατικά, μέταλλα, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Επομένως, δεν βοηθά τον εγκέφαλό μας να πάρει το μήνυμα στη σωστή ώρα  ότι έχει χορτάσει, παρόλο που το στομάχι μας είναι ήδη χορτάτο, κι έτσι και καταναλώνουμε περισσότερη ποσότητα από όση χρειαζόμαστε πραγματικά και επιπλέον, έπειτα από λίγη ώρα πεινάμε πάλι!

Το κακό λοιπόν με το πρόχειρο φαγητό έγκειται στο γεγονός ότι  στερείται μακροθρεπτικών συστατικών, πράγμα που σημαίνει ότι φορτωνόμαστε άσκοπα με αμέτρητες περιττές θερμίδες, οι οποίες δεν μας χαρίζουν την απαραίτητη απαιτούμενη ενέργεια που πραγματικά χρειαζόμαστε!

Επιπρόσθετα, πέραν των άλλων, το πρόχειρο φαγητό μας χαρίζει απλόχερα λίπη και τριγλυκερίδια, τα οποία βάζουν κι αυτά το χεράκι τους, εμποδίζοντας με τον τρόπο τους τον κορεσμό μας με το να μην αφήνουν τη λεπτίνη, την ορμόνη του κορεσμού να εκκριθεί, με αποτέλεσμα μετά από λίγη ώρα να στρεφόμαστε πάλι σε αναζήτηση τροφής.

Ποιο είναι συνοπτικά το συμπέρασμα; Ότι μεγάλη σημασία για τον οργανισμό μας έχει η Ποιότητα του φαγητού και όχι η Ποσότητα! Γι’ αυτό τον απλό αλλά και παράλληλα  βαρυσήμαντο λόγο, το πρόχειρο φαγητό δεν πρέπει να έχει ιδιαίτερη θέση στη ζωή μας, αλλά να είναι μια επιλογή που θα πραγματοποιείται σε πολύ σπάνια χρονικά διαστήματα! Για το καλό του οργανισμού αλλά και της υγείας μας!  Γιατί καλό είναι να μην ξεχνάμε, ότι δεν κοστίζει μόνο σε παραπάνω κιλά, αλλά κυρίως μας κοστίζει σε υγεία!

 



Show Buttons
Hide Buttons