Ας ξεκινήσουμε με το να μάθουμε τι ακριβώς εννοούμε με τον όρο μεταβολισμό.  Αναφερόμαστε στο σύνολο της ενέργειας που χρειάζεται ο οργανισμός μας όταν βρίσκεται σε κατάσταση ηρεμίας προκειμένου να εκτελέσει τις βασικές του λειτουργίες για να διατηρηθεί στην ζωή (πχ αναπνοή, λειτουργία της καρδιάς κα).  Οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν το μεταβολισμό είναι οι παρακάτω:

pos mporoyme na epireasoume to metavolismo mas 300x199 Πως μπορούμε να επηρεάσουμε το μεταβολισμό μας;

  • Ηλικία
  • Φύλο
  • Ύψος
  • Φυσική δραστηριότητα
  • Γενετικοί παράγοντες
  • Σύσταση σώματος
  • Ορμονικοί παράγοντες
  • Κατάσταση της υγείας
  • Ορμόνες

Επομένως παρατηρούμε πως εκτός από κάποιους προκαθορισμένους παράγοντες δεν υπάρχει κάποιος άλλος θαυματουργός τρόπος για να ενισχύσει το μεταβολισμό μας αλλά είναι ο σωστός συνδυασμός ισορροπημένης διατροφής και άσκησης για τον καθένα μας ξεχωριστά που μπορεί να τον βοηθήσει. Τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν όσον αφορά την διατροφή και την άσκηση αν θέλουμε να έχουμε έναν πιο γρήγορο μεταβολισμό;

  • Μην ξεχνάμε το πρωινό μας. Μελέτες δείχνουν πως όσοι παραλείπουν το πρωινό έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες ανάπτυξης παχυσαρκίας καθώς εμφανίζουν αυξημένη όρεξη και κατά συνέπεια μεγαλύτερη ενεργειακή πρόσληψη την υπόλοιπη ημέρα.
  • Φροντίζουμε να έχουμε τα κατάλληλα ενδιάμεσα γεύματα. Έχοντας υγιεινά μικρο-γεύματα στην σωστή μερίδα μέσα στην διάρκεια της ημέρας μπορεί να ενισχύσει τις καύσεις του οργανισμού μας. Επίσης μπορεί να μας αποτρέψει από το να αφήσουμε τον οργανισμό μας νηστικό για πολλές ώρες και έτσι να πέσουμε με τα μούτρα στο κυρίως γεύμα που θα έχουμε μετά.
  • Ακολουθούμε ένα ισορροπημένο διατροφικό πλάνο που θα μας δώσει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός για να λειτουργήσει. Καταναλώνουμε αρκετά φρούτα και λαχανικά, εντάσσουμε την άπαχη πρωτεΐνη στα γεύματα μας και προτιμάμε σύνθετους υδατάνθρακες.
  • Κινούμαστε περισσότερο, καθόμαστε λιγότερο. Η φυσική δραστηριότητα μπορεί να τονώσει τον μεταβολισμό μας ενώ από την άλλη η καθιστική δραστηριότητα μπορεί να τον επιβαρύνει. Επομένως φροντίστε να ασχοληθείτε με είδη άσκησης που απολαμβάνετε και να ελαχιστοποιήσετε τις ώρες που είστε αδρανείς μέσα στην ημέρα.
  • Μένουμε ενυδατωμένοι. Μια αφυδάτωση μπορεί να μειώσει το μεταβολικό μας ρυθμό, οπότε δεν ξεχνάμε να πίνουμε τα ποτήρια νερό που χρειαζόμαστε ανά ημέρα, ειδικότερα τις ημέρες που έχει ζέστη ή έχουμε κάνει κάποια εξαντλητική δραστηριότητα.
  • Αποφεύγουμε τις στερητικές και ακραίες δίαιτες καθώς μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά τον μεταβολικό μας ρυθμό.  Με μία στερητική δίαιτα, το αρχικό βάρους που χάνουμε οφείλεται κυρίως στην απώλεια υγρών και αργότερα μυϊκού ιστού και λίπους. Με την πάροδο του χρόνου, μετά από μια στερητική δίαιτα συνήθως ξαναπαίρνουμε το βάρος που είχαμε χάσει και κυρίως με την μορφή λίπους.  Επομένως επιβραδύνουμε το μεταβολισμό μας καθώς μακροπρόθεσμα αυξάνεται η ποσότητα λίπους στο σώμα μας.
  • Κοιμόμαστε επαρκώς. Με την μη επαρκή ξεκούραση, ο οργανισμός μας δεν αναπληρώνει την ενέργεια του και ο μεταβολικός μας ρυθμός μειώνεται ενώ μελέτες δείχνουν πως η έλλειψη ύπνου μπορεί να επηρεάσει ίσως και τις ορμόνες που ρυθμίζουν την όρεξη.

 

 




Show Buttons
Hide Buttons