Τα παιδιά, ακόμη περισσότερο από τους ενήλικες, είναι σημαντικό να διασφαλίζουν τα απαραίτητα γι’ αυτά θρεπτικά συστατικά. Η ανάπτυξή τους εξαρτάται σε ένα μεγάλο ποσοστό και από τη διατροφή τους ενώ, κατά την παιδική ηλικία, το παιδί, μπορεί να διαμορφώσει τις μελλοντικές διατροφικές συνήθειες ως ενήλικας. Ο ρόλος των γονιών σε όλη αυτή τη διαδικασία είναι πρωταρχικός αφού αυτοί, αποτελούν τα ισχυρότερα πρότυπα του παιδιού. Πως μπορείτε όμως να πετύχετε την διατροφική διαπαιδαγώγηση του παιδιού και ταυτόχρονα να απολαύσετε την διαδικασία; Ακολουθούν κάποιοι σχετικοί κανόνες παρακάτω.

pos tha kanoume to fagito mia euxaristi sunitheia 300x169 Πώς θα κάνουμε το φαγητό μια ευχάριστη συνήθεια;

  1. Όλη η οικογένεια τρώει το ίδιο φαγητό, χωρίς εξαιρέσεις. Προσπαθήστε να κρατάτε μια ισορροπία στις «αδυναμίες» και τις αντιπάθειες του καθενός και φροντίστε να υπάρχει σε κάθε γεύμα κάτι που αρέσει σε όλους.Τα παιδιά λειτουργούν μιμητικά και κάποια στιγμή μπορεί να δοκιμάσουν. Μην τους δίνετε εύκολες εναλλακτικές λύσεις. Όταν έχετε μαγειρέψει ψάρι, όσπρια, λαδερά και το παιδί δεν τρώει, μην του προτείνετε κάτι άλλο ξεχωριστό. Δείξτε του ότι είναι υγιεινό και θρεπτικό, και το τρώει όλη η οικογένεια.
  2. Όταν σερβίρετε κάποια τροφή για πρώτη φορά, κάντε το με φαντασία και επαναλάβετε την διαδικασία για αρκετές φορές. Δημιουργήστε ευφάνταστα πιάτα που θα τραβήξουν το βλέμμα του παιδιού και παροτρύνετε το να τα δοκιμάσει. Αν δεν δοκιμάσει το νέο τρόφιμο με την πρώτη φορά, μην τα παρατήσετε, δοκιμάστε αρκετές φορές, αρκεί να σας βλέπει να το καταναλώνετε και εσείς. Ακόμα να είστε ευέλικτοι στον τρόπο που μαγειρεύετε τα φαγητά σας καθώς τότε είναι πιθανό να πετύχετε έναν τρόπο που να αρέσει στο παιδί σας.
  3. Όταν υπάρχει η δυνατότητα, μαγειρέψτε όλοι μαζί. Ακόμα κι αν δουλεύετε πολλές ώρες, είναι σημαντικό τα παιδιά να σας βλέπουν να ετοιμάζετε το φαγητό. Έτσι αντιλαμβάνονται ότι το σπιτικό φαγητό είναι σημαντικό για την οικογένειά σας. Επίσης, αφήστε τα να σας βοηθήσουν. Παροτρύνετε, τα παιδιά να μάθουν να φτιάχνουν τα σπιτικά φαγητά που τους αρέσουν και αφήστε τα να δοκιμάσουν καινούργιες συνταγές.
  4. Φροντίστε στο οικογενειακό τραπέζι να μην υπάρχει ένταση.   Δημιουργήστε ένα ευχάριστο κλίμα για να φάτε και παράλληλα να συζητήσετε με ήρεμο και χαρούμενο τρόπο. Η ώρα του φαγητού θα πρέπει να είναι μια ευχάριστη νότα στην καθημερινότητα όλων, κι ειδικότερα των παιδιών. Αρκεστείτε στο να φάτε και να συζητήσετε για ευχάριστα πράγματα που συνέβησαν μέσα στη μέρα σας.
  5. Προγραμματίστε το Εβδομαδιαίο Διατροφικό Πρόγραμμα της οικογένειας μαζί. Φροντίστε να υπάρχουν στην καθημερινή διατροφή του παιδιού σας 3 κύρια γεύματα και 2 ενδιάμεσα. Τα κύρια γεύματα είναι σημαντικό να είναι πλήρη σε θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Τα ενδιάμεσα γεύματα πρέπει να προγραμματίζονται ανάλογα με τα σημάδια πείνας και κορεσμού του παιδιού. Το ποια τρόφιμα θα αποτελούν το κύριο γεύμα του παιδιού σε εβδομαδιαία βάση είναι και αυτό εξαιρετικής σημασίας. Φροντίστε το παιδί να τρώει ακολουθώντας τις διατροφικές συστάσεις της ηλικίας  που βρίσκεται, προσπαθώντας να μην το πιέζετε γιατί θα αντιδράσει, αλλά να του εξηγείτε την πληθώρα των ευεργεσιών της υγιεινής διατροφής στη ζωή του για να καταλάβει τη σημαντικότητά της!



Show Buttons
Hide Buttons