Σε όλα τα φαρμακεία, αλλά και σε πάρα πολλά σούπερ μάρκετ πλέον , υπάρχει πληθώρα συμπληρωμάτων διατροφής. Κάποια από αυτά μας χαρίζουν ομορφότερο δέρμα, πιο υγιή και λαμπερά μαλλιά ή νύχια, άλλα λειτουργούν ως συμπληρώματα της διατροφής μας κτλ. Υπάρχουν διάφορα είδη, που εξυπηρετούν διαφορετικές ανάγκες λοιπόν. Κι εδώ θα πρέπει να τεθεί ένα βασικό ερώτημα: μας χρειάζονται τα συμπληρώματα διατροφής στην πραγματικότητα ή είναι χάσιμο χρόνου και χρημάτων;; Είναι ασφαλή ή βλάπτουν την υγεία μας;

poso xrisima einai telika ta simplirwmata diatrofis 300x300 Πόσο χρήσιμα είναι τελικά τα συμπληρώματα Διατροφής

Αρχικά τι είναι τα συμπληρώματα διατροφής;

Όπως μαρτυρεί και το όνομά τους, ως συμπλήρωμα διατροφής ορίζεται  οτιδήποτε έχει ως στόχο να μας παρέχει απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες τα οποία εκλείπουν από τη διατροφή μας λόγω μη επαρκής τους πρόσληψης. Υπάρχουν χιλιάδες  διαφορετικά προϊόντα συμπληρωμάτων από μέταλλα και βιταμίνες μέχρι τη γύρη μελισσών και το πράσινο τσάι. Όρεξη να έχετε για να τα ψάξετε και θα σας φανούν αναρίθμητα!

Ποιοι χρειάζονται στην πραγματικότητα τα συμπληρώματα διατροφής;

Οι άνθρωποι λαμβάνουν συμπληρώματα διατροφής για διάφορους λόγους και αιτίες. Συνήθως, τα επιλέγουν για το καλό της υγείας τους αλλά και την περαιτέρω  βελτίωσή της. Σε αυτό το σημείο, αξίζει λοιπόν να αναφερθεί ότι, όσα χρειαζόμαστε σε καθημερινή βάση, μπορούμε να τα λάβουμε αν ακολουθούμε μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή, δε χρειαζόμαστε κανένα συμπλήρωμα διατροφής, γιατί ότι είναι να πάρουμε, το λαμβάνουμε φυσικά από τη διατροφή μας.

Λέμε και ξαναλέμε για υγιεινή διατροφή, τι εννοούμε δηλαδή; Με ποιες τροφές επιτυγχάνεται;

  • Με κατανάλωση υδατανθράκων σε κάθε μας γεύμα ( όπως είναι για παράδειγμα τα ζυμαρικά, οι πατάτες, το ψωμί και το ρύζι).
  • -1 τρόφιμο ημερησίως με υψηλή  περιεκτικότητα σε ζάχαρη, λίπος και  αλάτι.
  • 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών σε καθημερινή βάση
  • 2-3 μερίδες την ημέρα τροφίμων πλούσια σε πρωτεΐνη όπως είναι τα φασόλια, το  κρέας, τα ψάρια και τα αυγά.
  • 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων καθημερινά (ή εναλλακτικά, γαλακτοκομικά προϊόντα εμπλουτισμένα  με ασβέστιο)

Πολύ βασικό είναι επίσης να γνωρίζετε ότι από την πρόσληψη βιταμινών δεν παίρνουμε ενέργεια. Η ενέργεια  μας δίνεται από τα λίπη, τους υδατάνθρακες και  τις πρωτεΐνες από τα φαγητά που καταναλώνουμε, με τη μορφή θερμίδων. Οι βιταμίνες άλλωστε που ενυπάρχουν στα τρόφιμα,  βοηθούν σημαντικά  στη μετατροπή της ενέργειας που μας δίνουν τα τρόφιμα, σε μια μορφή  ενέργειας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον οργανισμό μας, όμως δεν μας παρέχουν από μόνα τους ενέργεια, αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Επιπρόσθετα, οι φυτικέ ίνες που είναι βασικό συστατικό για την υγεία του οργανισμού μας και πιο συγκεκριμένα του εντέρου μας, δεν περιέχονται στα συμπληρώματα διατροφής.

Στον αντίποδα όμως, υπάρχουν και κατηγορίες ανθρώπων που τα συμπληρώματα θεωρούνται απαραίτητα, όπως είναι τα άτομα που υποφέρουν από αναιμία, οι veganς αλλά και οι έγκυες.

Συμβουλή  Διαιτολόγου: Πως επιλέγουμε  ένα συμπλήρωμα διατροφής

  • Ελέγξτε προσεκτικά την ετικέτα που αναγράφεται η δοσολογία και ημερομηνία λήξης.
  • Να αγοράζετε πάντα συμπληρώματα διατροφής από μια αξιόπιστη πηγή, όπως είναι για παράδειγμα κάποιο φαρμακείο και σε καμία περίπτωση μια άγνωστη εταιρεία από το Internet.
  • Βεβαιωθείτε ότι χρειάζεστε  πραγματικά το συμπλήρωμα που θέλετε να αποκτήσετε, ρωτώντας πρώτα το διαιτολόγο, τον προσωπικό σας γιατρό ή το φαρμακοποιό σας.

 



Show Buttons
Hide Buttons