Ο σολομός, είναι  μία από τις πιο σημαντικές πηγές Ω-3 λιπαρών οξέων, που ευεργετούν πολλαπλά τον οργανισμό  μας, δημιουργώντας παράλληλα και μια φυσική ασπίδα προστασίας έναντι των επικίνδυνων για την υγεία μας εκφυλιστικών νοσημάτων.

Αποτελεί εξαιρετική πηγή (πέραν των Ω-3 λιπαρών οξέων που προαναφέραμε) βιταμινών, μετάλλων, πρωτεϊνών και  ιχνοστοιχείων. Επίσης,  έχει ελάχιστες θερμίδες, δεν περιέχει καθόλου αλάτι, ούτε υδατάνθρακες και έχει πολύ μικρή περιεκτικότητα σε κορεσμένα  λιπαρά οξέα .

ta 5 simantika ofeli tou solomou stin ygeia mas 300x200 Τα 5 σημαντικά οφέλη του σολομού για την υγεία μας

Τα τελευταία χρόνια κερδίζει ολοένα και  μεγαλύτερο έδαφος στις ζωή και τη διατροφή μας λόγω της καρδιοπροστατευτικής δράσης του. Όμως, πέρα από την καρδιά, ευεργετεί πολλαπλά τον εγκέφαλό μας, το ανοσοποιητικό μας σύστημα, αλλά και το δέρμα μας.

Όσον αφορά το μέγεθός του,  μπορείτε να βρείτε σολομό με πολύ λίγα κιλά και να φτάσει ακόμα και μέχρι 55 κιλά, ενώ για το ιδιαίτερο του χρώμα ( ροζ-κόκκινο) είναι υπεύθυνη μια χρωστική ουσία που ονομάζεται  ασταξανθίνη.

Ας δούμε λοιπόν  αναλυτικά 5 οφέλη του σολομού στην υγεία μας:

Ωφελεί το δέρμα: Η βιταμίνη D που περιέχει, συμβάλλει στην προστασία του δέρματος μας  από τις επικίνδυνες υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου. Επίσης, τα Ω-3 λιπαρά οξέα, δρουν ενάντια στη γήρανση και διατηρούν την ελαστικότητα της επιδερμίδας μας, καθώς ρυθμίζουν την υγρασία της να είναι σε φυσιολογικά επίπεδα. Όπως καταλαβαίνετε, αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές  τροφές για την υγεία της επιδερμίδας μας.

Μειώνει τη φλεγμονή: Ο σολομός  περιέχει EPA (εικοσιπενταενοϊκό οξύ) και DHA (δοκοσαεξαενοϊκό οξύ), αλλά και  μακράς αλύσου ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, αποτελώντας μια από τις πιο ευεργετικές  τροφές που μας προστατεύουν έναντι των επικίνδυνων φλεγμονών. Τι σημαίνει αυτό; Όταν μειώνεται ο κίνδυνος της φλεγμονής στον οργανισμό, αναλογικά  μειώνεται ο κίνδυνος  εμφάνισης αυτοάνοσων νοσημάτων όπως η ινομυαλγία και  ο λύκος, αλλά και  διάφορων χρόνιων παθήσεων,  καρκίνου, εγκεφαλικού και καρδιοπάθειας.

Ωφέλιμος στην εγκυμοσύνη: Στην εγκυμοσύνη, οι γυναίκες πρέπει να αποφεύγουν κάποια ψάρια, λόγω της επικίνδυνης περιεκτικότητάς τους σε υδράργυρο.  Καλό είναι λοιπόν, οι εγκυμονούσες  να αποφεύγουν τα θαλασσινά που έχουν  υψηλά επίπεδα υδραργύρου, καθώς η έκθεση στο στοιχείο αυτό μπορεί να βλάψει το νευρικό σύστημα του εμβρύου. Ο σολομός όμως,  αποτελεί μία από τις καλύτερες επιλογές ψαριού, καθώς περιέχει πολύ μικρό ποσοστό υδραργύρου. Επιπλέον,  τα Ω-3 λιπαρά οξέα (ειδικά  το DHA), παίζουν πολύ βασικό ρόλο στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του εμβρύου. Ακόμη, σύμφωνα με την Κλινική Mayo, ο ψευδάργυρος, η πρωτεΐνη και ο σίδηρος που περιέχει ο σολομός, συμβάλλουν στην ανάπτυξη του εμβρύου. Σύμφωνα με τους ειδικούς, συστήνεται η κατανάλωση  2- 3 μερίδων την εβδομάδα.

Βελτιώνει την υγεία των οστών: Η καλή υγεία των οστών μας έχει δυο συμμάχους: τη  βιταμίνη D και τα λιπαρά οξέα, κι ο σολομός είναι εξαιρετική πηγή και των 2! Η βιταμίνη D μάλιστα,  είναι άκρως απαραίτητη για την αποτελεσματική απορρόφηση του ασβεστίου από τον οργανισμό μας , περιορίζοντας κατά πολύ την εμφάνιση οστεοπόρωσης, αλλά και προστατεύοντάς μας  από τον κίνδυνο καταγμάτων. Για παράδειγμα, μια μερίδα σολομού κονσέρβας (115 γραμμαρίων) έχει  200mg ασβεστίου, δηλαδή ποσότητα που καλύπτει περίπου το 20% των ημερήσιων αναγκών σας!

Βοηθά στην απώλεια βάρους: Ο συνδυασμός της άπαχης πρωτεϊνης και των πολυακόρεστων λιπαρών οξέων, είναι ότι καλύτερο μπορεί να έχει ένα τρόφιμο  για να μας δημιουργήσει το αίσθημα πληρότητας και κορεσμού, κι ο σολομός τα έχει και τα δυο και μάλιστα σε υψηλή περιεκτικότητα. Επιπρόσθετα, οι πρωτεϊνες του, εμποδίζουν την αύξηση του σακχάρου στο αίμα μας, άρα μειώνουν την όρεξης μας για φαγητό και παράλληλα εμποδίζουν και τις λιγούρες. Τέλος και πολύ βασικό, έχει ελάχιστες θερμίδες ( τα 100 γραμμάρια μας δίνουν μόνο 180 θερμίδες)!




Show Buttons
Hide Buttons