Η μελάσα είναι μια  ουσία  η οποία έχει παχύρρευστη μορφή (σαν σιρόπι),  είναι 100% από φυσικά γλυκαντικά καθώς  εξάγεται από το ζαχαροκάλαμο και το ζαχαρότευτλο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντί για ζάχαρη,  προσφέροντάς με την πλούσια θρεπτική αξία της πολλαπλά οφέλη στο ανοσοποιητικό αλλά και την υγεία μας γενικότερα.

Εξαιτίας  του ότι δεν έχει υποστεί  επεξεργασία λεύκανσης, έχει σκούρο χρώμα, ενώ παράγεται κατά τα ενδιάμεσα στάδια παραγωγής ζάχαρης. Τα φυσικά της σάκχαρα αφομοιώνονται καλά από τον οργανισμό μας, καθώς έχει  αφαιρεθεί η ζάχαρη . Το τελικό προϊόν πολλές φορές μπορεί να ποικίλλει, αναλόγως με την ηλικία του φυτού αλλά και  τη μέθοδο εξαγωγής  της. Αν τη συγκρίνουμε με τη ζάχαρη και το μέλι, το φυσικό αυτό γλυκαντικό θεωρείται ότι έχει μέτριο γλυκαιμικό δείκτη, πολλά ανόργανα και οργανικά στοιχεία, αλλά και βιταμίνες, χωρίς καμία λιπαρή ουσία και ευεργετεί το νευρικό μας σύστημα, την ακμή, τον πονοκέφαλο αλλά και την οστεοαρθρίτιδα.

ta deka ofeli tis melasas sti diatrofi 300x175 Τα δέκα οφέλη της μελάσας στη διατροφή

Αναλυτικότερα:

Βοηθά στην αναιμία
Η μελάσα μας παρέχει περίπου το 5% του σιδήρου που χρειαζόμαστε με μόνο  μια κουταλιά της σούπας, γεγονός που την καθιστά ιδανική τροφή  για άτομα με χαμηλή φερριτίνη  και  χαμηλό αιματοκρίτη. Επίσης, είναι πολύ ευεργετική  και στις ομάδες υψηλού κινδύνου, όπως γυναίκες σε εμμηνόπαυση ή εγκυμοσύνη ή γυναίκες με βαριά έμμηνη ρύση κτλ.

Κάνει καλό στα οστά
Είναι εξαιρετική πηγή ασβεστίου, συμβάλλει στην απομάκρυνση τοξινών από το έντερο μας, προωθεί τη λειτουργία του ενζυμικού συστήματος και φυσικά προασπίζει την υγεία των οστών και των δοντιών μας. Πέρα  από την υγεία των οστών, αλλά  και την πρόληψη της οστεοπόρωσης, το ασβέστιο συμβάλλει δραστικά  στη μυϊκή συστολή (δηλαδή την ιδιότητα των μυών μας  να συστέλλονται μετά  από τα διάφορα ερεθίσματα και να κινούν τα μέρη του σώματος).

Είναι κατάλληλη για διαβητικούς
Αν προσέχετε τη διατροφή σας  πολύ επειδή πάσχετε από διαβήτη, αλλά δεν μπορείτε να ζήσετε χωρίς γλυκό, η μελάσα blackstrap η οποία έχει γλυκαιμικό δείκτη 55,  είναι μια πολύ καλή και υγιεινή λύση, καθώς έχει  λιγότερες θερμίδες από τη ζάχαρη, μικρότερο γλυκαιμικό δείκτη  και μεταβολίζεται πιο αργά από τον οργανισμό μας, σταθεροποιώντας  με αυτό τον τρόπο τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μας.

Προλαμβάνει την κούραση και τον πονοκέφαλο
Η βιολογική μελάσα είναι  πολύ καλή πηγή μετάλλων και  βιταμινών, συμπεριλαμβανομένης  της βιταμίνης Β6 αλλά και του παντοθενικού οξέος. Μια πιθανή έλλειψη σε αυτές τις βιταμίνες μπορεί εύκολα  να μας προκαλέσει αίσθημα κόπωσης, στρες αλλά και έντονους και συχνούς πονοκεφάλους. Επομένως, με την κατανάλωσή της, θα έχετε περισσότερη ενέργεια, κι ακόμη κι αν γυμνάζεστε σε πιο έντονους ρυθμούς, το μαγνήσιο που περιέχει θα αποτρέψει πιθανές μυϊκές κράμπες αλλά και το ανεπιθύμητο αίσθημα  κόπωσης που νιώθουμε, έπειτα από έντονες προπονήσεις.

Ωφελεί σε περιπτώσεις ακμής
Η ακμή είναι μια δυσάρεστη κατάσταση πέρα από την ψυχολογία μας και  για την υγεία της επιδερμίδας μας κατά βάση. Η μελάσα όμως,  σε τέτοιες περιπτώσεις, δρα ως σημαντικός σύμμαχος. Είναι γεμάτη  με γαλακτικό οξύ, το οποίο παίζει πολύ βασικό  ρόλο στον μεταβολισμό των  υδατανθράκων, κάνει καλό σε διάφορα δερματικά προβλήματα αλλά επίσης,  συμβάλλει και  στην ανακούφιση των διαφόρων  συμπτωμάτων. Η ιδανικότερη λύση είναι να την προσθέσετε στη διατροφή σας, μαζί με άλλες τροφές που είναι πλούσιες σε γαλακτικό οξύ, όπως  είναι για παράδειγμα τα ζυμωμένα τρόφιμα.

Ωφελεί στην οστεοαρθρίτιδα
Η οστεοαρθρίτιδα ουσιαστικά προκαλείται όταν ο χόνδρος ανάμεσα στις αρθρώσεις μας  αρχίζει να φθείρεται προκαλώντας έντονο πόνο αλλά  και φλεγμονή. Κι εδώ έρχεται η μελάσα με τις αντιοφλεγμονώδεις της ιδιότητες, όπου ανακουφίζει τυχόν πρηξίματα αλλά και πόνους που ταλαιπωρούν τις αδύναμες αρθρώσεις.

Διατηρεί υγιές το νευρικό σύστημα
Η μελάσα είναι πλούσια σε  μαγνήσιο το οποίο ευεργετεί την καλή λειτουργία του νευρικού μας  συστήματος, ενώ παράλληλα ρυθμίζει την ισορροπία του ασβεστίου στο σώμα μας, επιτρέποντας στα  νεύρα  αλλά και τα αιμοφόρα αγγεία και να χαλαρώσουν. Η έλλειψη μαγνησίου  είναι ικανή να οδηγήσει σε υπέρταση, μυϊκούς σπασμούς αλλά και  μυϊκές κράμπες, ενώ η υπερβάλλουσα και με αυξημένη ταχύτητα ροή του ασβεστίου στον οργανισμό μας,  μπορεί να προκαλέσει σύσπαση των νεύρων.

Απαλύνει τους πόνους περιόδου
Ο σίδηρος που περιέχει  η μελάσα, μπορεί να εμποδίζει πιθανές  διαταραχές που προκύπτουν από την υπερβολική απώλεια αίματος. Από την άλλη θα μας πείτε, υπάρχουν και τα συμπληρώματα, όμως αν δε ληφθούν σωστά και με την επιστημονική καθοδήγηση γιατρού, μπορεί να βλάψουν το συκώτι μας. Η μελάσα λοιπόν,  μας παρέχει άμεσα σίδηρο χωρίς απειλές  και κινδύνους και για την υγεία μας, ενώ η δράση του παράλληλα με  τα υπόλοιπα μέταλλα, συμβάλλουν στην ανακούφιση  των μυϊκών κραμπών.

Συμβάλλει στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης
Η έλλειψη του οργανισμού μας από  σημαντικά μέταλλα, είναι πιθανό να προκαλέσει είτε  χαμηλή αρτηριακή πίεση, είτε υπέρταση. Και οι δύο αυτές καταστάσεις,  μπορούν  μακροπρόθεσμα να οδηγήσουν σε προβλήματα με την  καρδιά μας. Η  μελάσα λοιπόν μπορεί να βοηθήσει  στην πρόληψη αυτών των καταστάσεων  και μάλιστα το κάλλιο που περιέχει  βοηθά στην σταθεροποίηση από τυχόν παρεκκλίσεις .

Αντιμετωπίζει τη δυσκοιλιότητα
Όσοι πάσχουν  από δυσκοιλιότητα, καλό είναι  να προσθέσουν λίγη μελάσα στο καθημερινό διατροφικό τους πλάνο. Μια πολύ αποτελεσματική σύσταση είναι την προσθέσετε στο ζεστό σας γάλα πριν τον ύπνο.

Κλείνοντας, προτιμήστε τη βιολογική μελάσα και εντάξτε τη στη διατροφή σας, αντικαθιστώντας τη χρήση της ζάχαρης, σε μαρινάδες, ντρέσινγκ, ροφήματα, σάλτσες και smoothies και προασπίστε με έναν πιο υγιεινό και θρεπτικό τρόπο την υγεία σας,  χωρίς να στερείστε τη γλυκιά γεύση.



Show Buttons
Hide Buttons