Με τον όρο  Μεσογειακή διατροφή, αναφερόμαστε  στον τύπο της υγιεινής διατροφής που έχουν ως τρόπο ζωής οι λαοί που κατοικούν στη λεκάνη της Μεσογείου (Ελλάδα, Ισπανία Ιταλία, Πορτογαλία κτλ.). Η βάση της   μεσογειακής διατροφής είναι το ελαιόλαδο, τα όσπρια, τα φρούτα, τα λαχανικά, θαλασσινά,  το ψωμί ολικής άλεσης και το κρέας. Οι περισσότερες έρευνες που έχουν γίνει, αποδεικνύουν και επικροτούν τα οφέλη της  στην υγεία, αλλά και αναδεικνύουν την ενίσχυση που κάνει η διατροφή αυτή στη μακροζωϊα. Προλαμβάνει και θεραπεύει ασθένειες όπως ο διαβήτης, τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ορισμένες μορφές καρκίνου.

ofeli mesogeiakis diatrofis 300x200 Τα οφέλη της Μεσογειακής διατροφής

Αναρίθμητα τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής στην υγεία . Κάποια από αυτά είναι:

  • Αυξάνει την μακροβιότητα. Όπως αναφέραμε πιο πάνω, αυξάνει τη μακροβιότητα και το προσδόκιμο ζωής καθώς προλαμβάνει διάφορες ασθένειες που έχουν να κάνουν με την καρδιά , όπως επίσης και κάποιες μορφές καρκίνου.
  •  Προστατεύει τον οργανισμό μας από τον διαβήτη τύπου 2. Η μεσογειακή διατροφή έχει πληθώρα  φυτικών  ινών, οι οποίες μειώνουν την αύξηση των σακχάρων στο αίμα , προκαλούν την αίσθηση κορεσμού και καθυστερούν την πεπτική διαδικασία.
  • Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης Alzheimer. Μελέτες αποδεικνύουν ότι η μεσογειακή διατροφή βελτιώνει την υγεία των αγγείων ,την χοληστερόλη και τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα  μας , μειώνοντας με αυτό τον τρόπο τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου Alzheimer ή άνοιας.
  • Προστατεύει από την νόσο του Παρκινσον, Η μεσογειακή διατροφή αποτελείται από  αντιοξειδωτικά  τα οποία έχουν ένα σωρό ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό και κατά βάση προστατεύουν τα κύτταρά μας από την οξείδωση και το οξειδωτικό στρες, επομένως ο κίνδυνος εμφάνισης της νόσου πάρκινσον,μειώνεται στο μισό.
  • Προστασία ενάντια στα εγκεφαλικά και τα καρδιαγγειακά νοσήματα.  Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποφυγής τροφών στη μεσογειακή διατροφή, αποτελούν το κόκκινο κρέας και οι επεξεργασμένες τροφές, κι αντί για αλκοόλ συστήνεται κατανάλωση κόκκινου κρασιού που λειτουργεί προστατευτικά για την καρδιά μας και τα νοσήματα που έχουν να κάνουν με αυτή.

Πως θα βάλω στη ζωή μου τη μεσογειακή διατροφή;

  • Τρώτε πάντα πρωινό: Το βασικότερο γεύμα αδιαμφισβήτητα είναι το πρωινό. Η κατανάλωση πρωτεϊνης σε συνδυασμό με λίγους υδατάνθρακες ή δημητριακά ολικής άλεσης  τα οποία αποτελούν και τη βάση διατροφικής πυραμίδας, δημιουργούν  το αίσθημα του κορεσμού για αρκετές ώρες στον οργανισμό μας.
  • Αλλάξτε τη σχέση σας με το κρέας: Καταρχάς προτιμήστε κοτόπουλο ή γαλοπούλα και τα προϊόντα τους στη διατροφή σας. Το κόκκινο κρέας καλό είναι, να καταναλώνεται  σε 1 φορά την εβδομάδα.
  • Καταναλώνετε ψάρι 1-2 φορές την εβδομάδα ιδανικά.  Τα ψάρια και ειδικά τα λιπαρά ψάρια, ευεργετούν τον εγκέφαλο και την καρδιά μας και περιέχουν τα Ω-3 λιπαρά που μόνο καλό κάνουν στην υγεία του οργανισμού και των οστών μας. Χαρακτηριστικά λιπαρά ψάρια είναι ο τόνος, ο σολομός, το σκουμπρί και  η σαρδέλα.
  • Καταναλώστε πολλά λαχανικά: Υπάρχουν τόσα είδη, κάνετε αλχημείες, δημιουργείστε πολύχρωμες σαλάτες με διάφορα λαχανικά και προσθέστε πρωτεϊνη και λιπαντικά όπως το αβοκάντο και το ελαιόλαδο και απολαύστε!
  • Καταναλώνεται γαλακτοκομικά προϊόντα: βοηθούν στη ρύθμιση του σωματικού λίπους και βάρους . Προτιμήστε γάλα, τυρί και γιαούρτι χαμηλά σε λιπαρά.
  • Αυξήστε την  φυσική σας δραστηριότητα. Η μεσογειακή διατροφή συνδέεται άμεσα με τη φυσική μας κατάσταση γιατί μας δίνει την απαραίτητη ενέργεια να αδράξουμε τη μέρα μας, αλλά και να βάλουμε τη γυμναστική στη ζωή μας.



Show Buttons
Hide Buttons