Οι ξηροί καρποί είναι γνωστοί για την υψηλή περιεκτικότητας τους σε θρεπτικά συστατικά. Έχουν βρεθεί πολλά οφέλη για την υγεία όπως στην μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου και του σακχαρώδους διαβήτης. Εξαιρετική πηγή θρεπτικών συστατικών όπως τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, οι βιταμίνες(φυλλικό οξύ και τοκοφερόλες), οι φυτικές ίνες, τα ιχνοστοιχεία (κάλιο, ασβέστιο, μαγνήσιο), οι φυτοστερόλες και οι πολυφαινόλες.

ta ofelh twn xhrvn karpwn sthn ugeia 300x200 Τα οφέλη των ξηρών καρπών στην διατροφή

Ας δούμε τους πιο γνωστούς ξηρούς καρπούς: τα αμύγδαλα, τα φουντούκια, τα κάστανα, τα καρύδια, τα φιστίκια Αιγίνης, τα κουκουνάρια, τα κάσιους, τα πεκάν, τα μακαντέμια, τα φιστίκια Βραζιλίας αλλά και τα αράπικα φιστίκια.

Οι ξηροί καρποί εκτός από τα κάστανα, αποτελούν τροφές υψηλής περιεκτικότητας σε λίπος. Το λίπος που περιέχουν ωστόσο έχει ευεργετικές ιδιότητες καθώς είναι πηγή  πολυακόρεστων και μονοακόρεστων λιπαρών οξέων. Τα καρύδια πέρα από πηγή φυτικών ινών έχουν την υψηλότερη περιεκτικότητα σε α – λινολενικό (ALA) (ω-3 λιπαρό οξύ). Είναι εξαιρετικής ποιότητας φυτική πρωτεΐνη και συχνά έχουν υψηλό περιεχόμενο L-αργινίνης. Η L-αργινίνη συμβάλλει στην καλύτερη αγγειακή λειτουργία.

Η περιεκτικότητα των ξηρών καρπών σε μικροθρεπτικά συστατικά:

  • Πλούσια σε ασβέστιο, μαγνήσιο και κάλιο συμβάλλουν στην καλή υγεία των οστών, την αντίσταση στην ινσουλίνη, την βελτίωση της αρτηριακής πίεσης αλλά και στην μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου.
  • Αμύγδαλα: πλούσια σε α-τοκοφερόλη
  • Καρύδια: γ-τοκοφερόλη
  • Φυλλικό οξύ: Πλούσιοι σε βιταμίνες του συμπλέγματος B που προστατεύουν την κυτταρική λειτουργία.
  • Φυτοστερόλες: Προστατεύουν την κυτταρική μεμβράνη. Επίσης έχει φανεί να βελτιώνουν την απορρόφηση της χοληστερόλης.
  • Aντιοξειδωτικές βιταμίνες: Έχουν αντιοξειδωτική δράση. Το μεγαλύτερο ποσοστό των αντιοξειδωτικών ουσιών βρίσκεται στον φλοιό. Όποτε καλύτερα να καταναλώνετε με την φλούδα.

 

Κλείνοντας οι ξηροί καρποί είναι τρόφιμα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και μπορούν να μας προστατέψουν από διάφορα προβλήματα υγείας όπως: στην μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου αφού βελτιώνουν την αρτηριακή πίεση και χοληστερίνη στο αίμα, την βελτίωση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα αλλά και αντικαρκινική προστασία (μειώνοντας τις φλεγμονές στο σώμα). Καταναλώστε τους ωμούς προκειμένου να πάρετε όλα τα ευεργετικά οφέλη. Μπορείτε να τους εντάξετε στην διατροφή σας σαν ενδιάμεσο σνακ μαζί με ένα φρούτο η στο πρωινό μαζί με το γιαούρτι η το γάλα σας (1 μικρή χούφτα).