Το γνωρίζατε ότι στο έντερό μας, υπό φυσιολογικές συνθήκες,  υπάρχουν ωφέλιμα βακτήρια σε πολύ μεγάλο αριθμό, τα οποία ανήκουν στη φυσική άμυνα του οργανισμού μας , άρα απ’ ότι καταλαβαίνετε είναι ιδιαίτερα απαραίτητη η ύπαρξή τους για τον οργανισμό μας; Τα φιλικά αυτά ως προς τον οργανισμό μας βακτήρια είναι τα λεγόμενα «προβιοτικά», τα οποία επηρεάζονται άμεσα από τον τρόπο ζωής μας (αλκοόλ, άγχος, θεραπευτικές αγωγές και αντιβιώσεις ), τον τρόπο διατροφή μας, το φύλο και την ηλικία κατά βάση. Αυτό που ίσως μπορείτε πολύ εύκολα να κάνετε, είναι να προσλάβετε από τη διατροφή σας τα απαραίτητα προβιοτικά, με αποτέλεσμα ο αριθμός τους να αυξηθεί δραστικά και να βελτιωθεί άμεσα και η υγεία σας.

ta proviotika ta vaktiria poy kanoyn kalo stin ygeia sas 300x200 Τα προβιοτικά, τα βακτήρια που κάνουν καλό στην υγεία σας

Που όμως υπάρχουν τα προβιοτικά; Σε ποιες τροφές; Υπάρχει κυρίως στις τροφές που έχουν υποστεί ζυμώσεις όπως είναι παράδειγμα το γιαούρτι αλλά και το κεφίρ. Τι ακριβώς συμβαίνει όταν καταναλώνουμε προϊόντα με προβιοτικά; Τα βακτήριά τους περνούν από το ανώτερο τμήμα του πεπτικού μας συστήματος και φτάνουν στο παχύ έντερο, όπου εγκαθιδρύονται και αρχίζουν τον πολλαπλασιασμό τους και παράλληλα την ενίσχυση των ήδη υπάρχοντων μικροοργανισμών εκεί.

Δείτε παρακάτω κάποιες ωφέλειές τους:

  • Μειώνουν τον κίνδυνο ουρολοίμωξης

Η ουρολοίμωξη είναι κατά βάση ένα γυναικείο πρόβλημα. Οι γυναίκες λοιπόν, μπορούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα αυτό με λήψη προβιοτικών, τα οποία προστατεύουν  τη χλωρίδα του κόλπου τους και παράλληλα αναστέλλουν τον πολλαπλασιασμό των βλαβερών μικροοργανισμών στο έντερό τους, τα οποία πολύ εύκολα μπορούν να μεταφερθούν στο ουροποιητικό τους σύστημα.

  • Προστατεύουν από πιθανές αλλεργίες

Τα προβιοτικά  ή τα  «καλά» βακτήρια, όπως αλλιώς ονομάζονται,  συμβάλλουν στην ενίσχυση και ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού μας συστήματος, με αποτέλεσμα ο οργανισμός μας να αντιτίθεται σε πιθανή εμφάνιση αλλεργιογόνων παραγόντων (πχ γύρη). Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η μικροχλωρίδα του εντέρου μας, μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την άμυνα του οργανισμού μας, ελαττώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης κάποιων αλλεργικών παθήσεων για παράδειγμα.

Τα προβιοτικά έχει αποδειχθεί μέσω ερευνών ότι μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης  καρδιαγγειακών νοσημάτων, μειώνοντας παράλληλα τις τιμές της αρτηριακής πίεσης αλλά και της κακής χοληστερόλης.

  • Βελτιώνουν την πέψη

Αν είστε από αυτούς που έχουν δυσανεξία στη λακτόζη ( με άλλα λόγια ο οργανισμός σας δεν έχει τη δυνατότητα  να μεταβολίσει το βασικό σάκχαρο που εμπεριέχεται στο γάλα), θα πρέπει να ξέρετε ότι κάποια στελέχη των προβιοτικών ενισχύουν σημαντικά την απορρόφηση της λακτόζης από τον οργανισμό σας, άρα βοηθούν στην αποφυγή δυσάρεστων συμπτωμάτων που αυτή επιφέρει, όπως ο πόνος και το φούσκωμα στην κοιλιά, η διάρροια και τα αέρια και παράλληλα βελτιώνουν τη διαδικασία της πέψης.

  • Αναστέλλουν τον πολλαπλασιασμό των «κακών» βακτηρίων

Τα «καλά» βακτήρια που όπως προαναφέραμε εμπεριέχονται στα προβιοτικά, συμβάλλουν στην επίτευξη της φυσιολογικής κατάστασης στην εντερική μικροχλωρίδα του οργανισμού μας, κάνοντας παράλληλα αφιλόξενο το περιβάλλον για τα βλαβερά βακτήρια, των οποίων η αύξηση ευνοείται από μια φτωχή σε θρεπτικά συστατικά δίαιτα, από κάποια ασθένεια ή και από τη λήψη αντιβιοτικών. Δεν έχετε παρατηρήσει ότι ο γιατρός σας, προτείνει την κατανάλωση γιαουρτιού πριν από τη λήψη της αντιβίωσης; Αυτό συμβαίνει γιατί θέλει να ελαττωθεί ο κίνδυνος πρόκλησης διάρροιας από τη λήψη αντιβιοτικών.

  • Βοηθούν στα προβλήματα με το έντερο

Τα προβιοτικά ανακουφίζουν τον οργανισμό μας από πιθανό ανεπιθύμητο φούσκωμα, ενισχύοντας δραστικά την ισορροπημένη λειτουργία του εντέρου μας. Για να επωφεληθείτε τα μέγιστα από τη δράση τους, καλό  είναι να τα καταναλώσετε συνδυαστικά με φυτικές ίνες.  Τέλος, κάποια στελέχη προβιοτικών συμβάλλουν στην αντιμετώπιση δυσάρεστων φλεγμονωδών νοσημάτων  του παχέος εντέρου, όπως είναι για παράδειγμα  η ελκώδης κολίτιδα. Αλλά και συμπτωμάτων του ευερέθιστου εντέρου.




Show Buttons
Hide Buttons