Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη  που επιβεβαιώνει όλες τις προηγούμενες , η γρήγορη απώλεια βάρους, δεν ωφελεί αλλά αντίθετα δημιουργεί  σειρά προβλημάτων υγείας  σε σύγκριση με τη σταδιακή απώλεια κιλών.

Στην έρευνα μάλιστα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Journal of Obesity, υπήρχαν  11.000 συμμετέχοντες και οι  Καναδοί ερευνητές που ανέλαβαν την έρευνα,  ανέλυσαν  όλα τα δεδομένα που προέκυψαν από τα προγράμματα διαχείρισης βάρους των συμμετεχόντων.

ta provlimata pou prokalei i grigori apwleia varous 300x225 Τα προβλήματα που προκαλεί  η γρήγορη απώλεια βάρους

Διαπιστώθηκε λοιπόν αρχικά, ότι  και αυτοί που έχαναν βάρος σταδιακά αλλά και αυτοί  που έχασαν βάρος γρήγορα είχαν παρόμοια οφέλη για την υγεία τους όσον αφορά  τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη και καρδιακών παθήσεων.

«Η ίδια απώλεια βάρους, κιλό προς κιλό, δεν έχει διαφορά όσον αφορά  τα οφέλη για την υγεία μας , είτε αυτή επιτυγχάνεται  σε γρήγορο είτε σε αργό ρυθμό», σύμφωνα με την επικεφαλής της μελέτης Jennifer Kuk (αναπληρώτρια καθηγήτρια Υγείας στο Πανεπιστήμιο York, στο Τορόντο).

Τυπικά, προτείνεται στους ανθρώπους, να χάνουν από μισό έως 1 κιλό την εβδομάδα επειδή η πιο γρήγορη απώλεια βάρους συνδέεται με αύξηση του κινδύνου δημιουργίας λίθων στη χολή.  Από την άλλη μεριά, άλλοι υποστηρίζουν ότι η γρήγορη απώλεια ευεργετεί τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης  σακχαρώδους διαβήτη αλλά και καρδιακών παθήσεων.  Να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη μελέτη που εξετάζει συγκεκριμένα την απώλεια βάρους, αναφορικά με τον περιορισμό του κινδύνου εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη και καρδιακών παθήσεων.

Προσθέτει η Kuk: , «Αν λάβουμε ως δεδομένο ότι με ταχύτερη απώλεια βάρους δημιουργούνται χολόλιθοι, η προσπάθεια να χάσετε βάρος σταδιακά (από μισό έως ένα κιλό ανά εβδομάδα),  θεωρείται ως πιο υγιεινή και ασφαλής».

Αυτό που αρχικά διαπίστωσαν οι ερευνητές ήταν ότι οι άνθρωποι που έχασαν πιο γρήγορα βάρος, παρουσίαζαν μεγαλύτερα ποσοστά μείωσης της παχυσαρκίας αλλά και μεγαλύτερη βελτίωση της συνολικής τους υγείας σε σχέση με αυτούς που ακολουθούσαν τον πιο αργό ρυθμό απώλειας. Όμως, κάτι τέτοιο δεν ίσχυε όσον αφορά την απόλυτη απώλεια βάρους.

Τα αποτελέσματα της έρευνας κλείνοντας, αποδεικνύουν ότι καλύτερο είναι να  εστιάζουμε σε παρεμβάσεις που έχουν ως κύριο στόχο  τη μακροπρόθεσμη διαχείριση του σωματικού μας βάρους, καθώς  μέσω της αργής απώλειας, μπορούμε πιο εύκολα να επιτύχουμε τη διατήρησή του βάρους που θα αποκτήσουμε, αλλά και επιπρόσθετα, θα χαθούν τα κιλά και δεν θα υπάρχουν και θρεπτικές ελλείψεις, κάτι που είναι βασικό για τη συνολική υγεία μας.

 



Show Buttons
Hide Buttons