Δεν θα είναι λίγες οι φορές που έχετε ακούσει η διαβάσει για την γλουτένη και το αν τελικά κάνει να υπάρχει στην διατροφή μας. Πολλοί πιστεύουν ότι η γλουτένη είναι κάτι ανθυγιεινό για την υγεία και ότι αν την καταναλώνεις θα αυξήσεις το βάρος στου σώματος σου.

diatrofh xwris gloytenh h oxi 300x200 Τελικά δίαιτα χωρίς γλουτένη η όχι;

Τι όμως τελικά είναι η γλουτένη;

Η γλουτένη είναι η πρωτεΐνη που βρίσκεται κυρίως σε δημητριακά όπως το σιτάρι, το κριθάρι και η σίκαλη και είναι αύτη που βοηθάει στο <<φούσκωμα>> του ζυμαριού. Εκτός όμως από τα ζυμαρικά, το ψωμί, τις φρυγανιές, τα παξιμάδια και άλλα αρτοσκευάσματα όπως μπισκότα και κέικ, η γλουτένη υπάρχει και σε ορισμένα σοκολατούχα γάλατα, γιαούρτια με δημητριακά ή φρούτα. Επίσης μπορούμε να την βρούμε σαν συστατικό σε ορισμένα αλλαντικά όπως τα λουκάνικα, το παριζάκι, σε κονσέρβες κρέατος, ορισμένα είδη τυριών: ροκφόρ και τυριά σε μορφή κρέμας. Γλουτένη μπορεί να υπάρχει και σε μαγιονέζες, και μουστάρδες, dressing για σαλάτες, σε φρούτα και λαχανικά σε κονσέρβα.

Ποιοι δεν πρέπει να καταναλώνουν γλουτένη;

Υπάρχουν κάποια άτομα που πάσχουν από μια χρόνια εντεροπάθεια που ονομάζεται κοιλιοκάκη και αυτά τα άτομα παρουσιάζουν δυσανεξία στην γλουτένη. Έτσι καλό είναι άτομα με κοιλιοκάκη ή άτομα με ευαισθησία στην γλουτένη να μην την καταναλώνουν, γιατί παρουσιάζουν κάποια συμπτώματα όπως: διάρροια, εμετούς, πόνους στην κοιλιά, αέρια, απώλεια βάρους και ελλιπή ανάπτυξη λόγω δυαπορρόφησης θρεπτικών συστατικών.

Καλό θα είναι όμως άτομα που δεν έχουν διαγνωστεί με κοιλιοκάκη να μην την καταργούν από την διατροφή τους, πιστεύοντας έτσι ότι θα αποφύγουν την πρόσληψη βάρους και το φούσκωμα . Γιατί αντί για θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχουν  αντίθετα αποτελέσματα πχ. έλλειψη βιταμινών, φυτικών ινών και μετάλλων. Τα τρόφιμα χωρίς γλουτένη είναι φτωχότερα σε φυτικές ίνες και αυξημένα σε λιπαρά και σάκχαρα προκειμένου να βελτιωθεί η γεύση.

Μια διατροφή για να είναι ισορροπημένη όταν δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα υγείας, πρέπει να περιλαμβάνει όλες τις ομάδες τροφίμων πχ. προϊόντα ολικής άλεσης, φρούτα λαχανικά, ψάρια, γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά και να αποφεύγονται επεξεργασμένες τροφές και ζάχαρη.




Show Buttons
Hide Buttons