Το κρεμμύδι είναι ένα λαχανικό, το οποίο δεν είναι ιδιαίτερα αγαπητό, ως προς τη γεύση του, γι’ αυτό και δεν το καταναλώνουν  συχνά οι άνθρωποι. Ως προς τη θρεπτική του αξία όμως; Είναι καλή επιλογή για την υγεία μας; Σύμφωνα με μελέτες,  είναι λαχανικό το οποίο μειώνει τον κίνδυνο πολλών χρόνιων παθήσεων  και συμβάλλει δραστικά στη βελτίωση της υγείας μας.

Ας δούμε λοιπόν 5 βασικά οφέλη του:

to kremmidi kai 5 vasika ofeli stin ugeia mas 300x223 Το κρεμμύδι και 5 σημαντικά οφέλη για την υγεία μας

Ωφελούν την καρδιά: Περιέχουν φυτοχημικά, τα οποία μειώνουν την ποσότητα της κακής χοληστερόλης(LDL) στο αίμα μας. Αυτό αποδεικνύεται κι από πολλές μελέτες σε ζώα, από τις οποίες έγινε φανερό, ότι μειώθηκε η κακή χοληστερόλη σε ποσοστό περίπου 20%, κι αυτό χωρίς να επηρεαστεί καθόλου η καλή χοληστερόλη. Συμπερασματικά λοιπόν, τα κρεμμύδια δεν περιέχουν χοληστερίνη, η οποία προκαλεί αθηροσκλήρωση, προβλήματα και φθορές στις αρτηρίες  και αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικού και καρδιακής προσβολής. Άρα, φάτε που και που κανένα κρεμμύδι, για το καλό της καρδιάς σας!

Ρυθμίζουν τα επίπεδα σακχάρου: Σύμφωνα με μελέτες, μια ουσία που υπάρχει  στο εκχύλισμα του κρεμμυδιού, μειώνει το ποσοστό γλυκόζης στο αίμα μας. Δεν είναι σαφής ο λόγος, μάλλον, οφείλεται στις θειούχες ενώσεις που περιέχει, οι οποίες αυξάνουν την παραγωγή ινσουλίνης. Επομένως, είναι καλό, όσοι πάσχουν από διαβήτη ή είναι επιρρεπείς, να βάλουν την κατανάλωση κρεμμυδιών στη διατροφή τους.

Μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου: Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστήμιο Guelph το  2017, τα κόκκινα κρεμμύδια, επειδή περιέχουν μεγάλες ποσότητες ανθοκυανινών και κουερσετίνης, μπορούν να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του καρκίνου.Οι επιστήμονες υποστηρίζουν, ότι τα κρεμμύδια είναι εχθρός των καρκινικών κυττάρων, καθώς ενεργοποιούν κάποια μονοπάτια των καρκινικών κυττάρων, που τα υποβάλλουν σε κυτταρικό θάνατο, επεμβαίνουν και διαταράσσουν τη μεταξύ τους επικοινωνία και δημιουργούν ένα δυσμενές περιβάλλον που εμποδίζει τον πολλαπλασιασμό τους. Το αποτέλεσμα; Παρεμποδίζεται με στρατηγικό τρόπο η ανάπτυξή τους.

   Καλά βακτήρια: Το κρεμμύδι περιέχει φρουκτο-ολιγοσακχαρίτες, οι οποίοι ευνοούν την ανάπτυξη των καλών βακτηρίων στο έντερο μας και παράλληλα καταστέλλουν την εμφάνιση των επιβλαβών βακτηρίων στο παχύ έντερο.  Η ινουλίνη (πρεβιοτική ίνα) που περιέχουν, βοηθάει κι αυτή με τη σειρά της τη διατήρηση των καλών βακτηρίων στο έντερό μας. Άρα,  αν υποφέρετε από εντερικές διαταραχές, σταφείτε στο κρεμμύδι.

Γεύση χωρίς θερμίδες: Τα κρεμμύδια έχουν  μια ήπια πικάντικη γεύση, είναι πλούσια σε φυτοχημικά, θεικές ενώσεις και φλαβονοειδή και αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμίνης C. Δεν περιέχουν ούτε λιπαρά, ούτε ζάχαρη, ούτε αλάτι, κι έτσι αποτελούν ιδανικό τρόπο να νοστιμίσετε τα φαγητά σας, με μόνο 45 θερμίδες ανά μερίδα!

 




Show Buttons
Hide Buttons