Τα καρδιαγγειακά νοσήματα αυξάνονται όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα να είναι από τις κυριότερες αιτίες θανάτου, κάτι που πραγματικά έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις. Οι αιτίες που οδηγούν στις καρδιαγγειακές παθήσεις έχουν κατά βάση να κάνουν με τον τρόπο ζωής, δηλαδή την ανθυγιεινή διατροφή  αλλά και την έλλειψη της γυμναστικής .

Πιο συγκεκριμένα, η διατροφή που συμπεριλαμβάνει πληθώρα κορεσμένων λιπαρών, αλάτι, ζάχαρη, αλκοόλ, πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα και κόκκινο κρέας, αποδεδειγμένα αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου. Μπορεί ηλικιακά να απευθύνεται κατά βάση σε μεσήλικα άτομα, όμως η έγκαιρη πρόληψη στην παιδική αλλά και την εφηβική ηλικία, μπορεί να παρεμποδίσει την εμφάνισή της στην ενήλικη ζωή.

trofima pou agapoun tin kardia sas 300x169 Τρόφιμα που «αγαπούν» την καρδιά σας

Ποια είναι όμως τα βασικότερα  μέτρα για την  πρόληψη ή και τη βελτίωση της υγείας σας;

  • Αύξηση της καθημερινής σωματικής δραστηριότητας
  • Αποφυγή της απεριόριστης κατανάλωσης αλκοόλ
  • Διατήρηση ενός υγιούς και ισορροπημένου σωματικού βάρους
  • Διακοπή καπνίσματος
  • Περιορισμός των τροφίμων που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά

Εσείς γνωρίζετε ποιά είναι τα τρόφιμα που αγαπούν και ευεργετούν  την καρδιά σας;

  1. Ψάρια και θαλασσινάΕίναι πλούσια σε Ω-3 πολυακόρεστα λιπαρά οξέα όπως το DHA (δοκοσαεξανοϊκό και το EPA (εικοσιπεντανοϊκό οξύ), κάτι που τους χαρίζει  αντιθρομβωτική λειτουργία αλλά και καρδιοπροστατευτική δράση. Ιδανικότερες επιλογές αποτελούν οι  γαρίδες,  ο τόνος φιλέτο, το  χταπόδι, το σκουμπρί, οι σαρδέλες και ο σολομός.
  2.  Κοτόπουλο (άπαχο): Είναι καλό να αποφεύγετε  το κόκκινο κρέας  και να προσπαθήσετε να καταναλώνετε περισσότερο λευκό κρέας, καθώς έχει υψηλότερη περιεκτικότητα σε πρωτεϊνες και είναι φτωχό σε λίπος.
  3. Ξηροί Καρποί: Το γνωρίζατε ότι μόνο με μια χούφτα ανάλατων και ακατέργαστων ξηρών καρπών ( φουντούκια, καρύδια, φιστίκια και αμύγδαλα) καθημερινά στη διατροφή σας ευεργετείτε πολλαπλά τον οργανισμό σας λόγω της περιεκτικότητάς τους σε μονοακόρεστα και Ω-ε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα; Με την κατανάλωσή τους θα λάβετε αργινίνη, κάλιο, ασβέστιο και φυτικές ίνες , τα οποία όπως είναι ευρέως γνωστό, έχουν καρδιοπροστατυτική δράση.
  4. Φυτοστερόλες: Οι φυτοστερόλες έχει αποδειχθεί ότι έχουν παρόμοια δομή  με αυτή της χοληστερόλης, ελαττώνουν  την απορρόφησή της χοληστερόλης αλλά και τις συγκεντρώσεις της «κακής» χοληστερόλης στο αίμα μας . Στο εμπόριο υπάρχει πλέον μεγάλη ποικιλία  τέτοιων εμπλουτισμένων τροφίμων με φυτοστερόλες. Τέτοια είναι κάποια γαλακτοκομικά προϊόντα, κάποια επιδόρπια γιαουρτιού αλλά και κάποιες μαργαρίνες ή παρεμφερή προϊόντα επάλειψης! Καταναλώνοντας τέτοια τρόφιμα, λαμβάνετε την απαραίτητη ημερήσια πρόσληψη που είναι απαραίτητη για τον οργανισμό σας και πετυχαίνετε παράλληλα και τη μείωση των τιμών της χοληστερόλης στο αίμα σας.
  5. Κόκκινο Κρασί:  Η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ, ιδίως των ποτών που είναι πλούσια σε πολυφαινόλες (μπύρα ή κρασί) είναι ιδιαίτερα ευεργετική για την καλή υγεία της καρδιάς μας. Το κόκκινο κρασί μάλιστα, περιέχει πληθώρα αντιοξειδωτικών, τα οποία ονομάζονται φλαβονειδή και τα οποία βοηθούν στη μη- οξείδωση της κακής χοληστερόλης αλλά παράλληλα ενισχύουν και την αύξηση των τιμών  της καλής. Αποφύγετε όμως την υπερκατανάλωσή του καθώς είναι επιβλαβής για την καρδιά αλλά και τη γενικότερη υγεία μας και οδηγεί σε αυξημένο κίνδυνο θνησιμότητας.
  6. Ελαιόλαδο: Η κατανάλωση ελαιόλαδου αποδεδειγμένα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των καρδιαγγειακών νοσημάτων, λόγω της περιεκτικότητάς του σε βιταμίνη Ε, πολυφαινόλων αλλά και μονοακόρεστων  λιπαρών οξέων . Δεν είναι τυχαία άλλωστε απαραίτητο συστατικό της Μεσογειακής Διατροφής, η οποία θεωρείται ως η ιδανικότερη και πιο υγιεινή διατροφή.

Συνοψίζοντας, ακολουθήστε ένα ισορροπημένο και  θρεπτικό διαιτολόγιο και ενστερνιστείτε μια καλή ποιότητα ζωής και το αποτέλεσμα θα είναι  η θωράκιση και η προστασία  του πιο ζωτικού σας οργάνου: την καρδιά σας!

 




Show Buttons
Hide Buttons