Οι περισσότεροι όταν ακούνε τον όρο υγιεινή διατροφή στο μυαλό τους το συσχετίζουν με δίαιτα. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Όταν κάποιος τρώει υγιεινά δεν σημαίνει ότι κάνει και δίαιτα για να χάσει βάρος και στερείται τα αγαπημένα του φαγητά, γιατί οι περισσότεροι έχουν συνδυάσει τη δίαιτα με τη στέρηση. Υπάρχουν άτομα που έχουν το ιδανικό βάρος απλά ακολουθούν υγιεινή διατροφή γιατί έτσι νιώθουν μεγαλύτερη ευεξία αλλά και για λόγους υγείας. Μια ισορροπημένη διατροφή περιλαμβάνει τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων με αυξημένη κατανάλωση σε  φρούτα και λαχανικά, συχνά γεύματα και απόσταση από επεξεργασμένες τροφές και τρανσ λιπαρά. Η υγιεινή διατροφή μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους, ειδικά τα άτομα που ακολουθούσαν λανθασμένο τρόπο διατροφής.

ygeinh diatrofh h diaita 300x200 Υγιεινή διατροφή η δίαιτα;

Η δίαιτα περιλαμβάνει τρόφιμα που περιλαμβάνει και η υγιεινή διατροφή με την διαφορά ότι μπορεί να μην υπάρχουν κάποιες ομάδες τροφίμων προκειμένου να επέλθει γρήγορη απώλεια βάρους.

Η υγιεινή διατροφή δεν είναι εύκολη στην πράξη;
Η υγιεινή διατροφή μπορεί να έχει τεράστια ποικιλία. Ωστόσο θέλει να αφιερώσουμε χρόνο για να ανακαλύψουμε συνταγές ευφάνταστες και γευστικές, που συνδυάζουν φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, πρωτεΐνη κ.ά.

Ας δούμε πρακτικούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να ακολουθήσουμε μια υγιεινή διατροφή:

  • Κάντε συχνά και μικρά γεύματα κάθε 3-4 ώρες
  • Αυξήστε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.
  • Καταναλώνετε τροφές από όλες τις ομάδες τροφίμων, μειώνοντας την κατανάλωση κόκκινου κρέατος και αυξάνοντας την κατανάλωση ψαριού σε τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα.
  • Προσοχή στην ποιότητα αλλά και στην ποσότητα.
  • Περιορίστε το αλάτι.
  • Καταναλώστε τροφές που δεν είναι επεξεργασμένες και περιέχουν λιγότερη ζάχαρη και λιπαρά.
  • Προτιμήστε το σπιτικό φαγητό.
  • Αποφύγετε τη ζάχαρη και τα αναψυκτικά η επιλέξτε τα light.
  • Μην αφαιρέσετε τα λιπαρά από το πιάτο σας -απλώς καταναλώστε τα με μέτρο, δείχνοντας προτίμηση στα «καλά» λιπαρά.
  • Ενυδατωθείτε σωστά με την κατανάλωση τουλάχιστον 1,5 λίτρου καθημερινά.

Υπάρχουν μυστικά για την απώλεια βάρους;
Δεν υπάρχει κανένα μυστικό. Ο κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικές ανάγκες στην διατροφή του και αυτό προκύπτει από το καθημερινό πρόγραμμα του, το βάρος του, το ύψος του και την ηλικία του. Γι’ αυτό τον λόγο μην πιστεύεται σε δίαιτες που υπόσχονται μη ρεαλιστικά αποτελέσματα, αλλά φτιάξτε το δικό σας ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής με την βοήθεια ενός διαιτολόγου που θα βασίζεται στις δικέ σας ανάγκες.